299 ezer frank, azaz 54 millió forint bírságot szabott ki a svájci bíróság arra a gyorshajtóra, aki 137 km/órával száguldott országúton, illetve százzal hajtott át egy falun. “A vádlott figyelmen kívül hagyta az elemi közlekedési szabályokat nagyteljesítményű autójával a száguldás vágya miatt” – szerepelt az indoklásban.

A szent galleni bíróság persze nem véletlenül szabott ki ekkora bírságot, a gyorshajtó vagyona ugyanis 23,3 millió euró, azaz 6,3 milliárd forint. Egyes országokban pedig a vagyon alapján dönt a bíróság. A milliomos villája garázsában öt luxusautó sorakozik, köztük az a piros Ferrari Testarossa, amellyel lefülelték.

A mostani büntetés rekord, a korábbit, amely 110 ezer frankról szólt egy 2008-as eset után szabták ki, amikor egy Porschét hajtó sofőr tíz percen belül több esetben megszegte a közlekedési szabályokat, átment a piroson, leállósávon autózott stb.

Az F512 M már 440 lóerőt tudott

Az F512 M már 440 lóerőt tudott


Az 1984-ben bemutatott Testarossát – amely név a motor piros hengerfejére utal – a Pininfarina stúdió tervezte. Eredeti motorja 4,9 literes V12-es volt 390 lóerős teljesítménnyel. Ezzel a sportkocsi 5,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 290 km/óra.

1991-ben 512 TR néven érkezett a felújított változat, abban már 428 lóerős volt a motor. A jármű gyorsulása 4,8 másodpercre javult, végsebessége 313 km/órára nőtt.

1994-ben mutatkozott be az F512 M. Ekkora a V12-es blokk már 440 lóerőnél járt. Így a kocsi képes volt 4,7 másodperc alatt elérni a 100 km/órát. Csúcssebessége pedig 315 km/óra volt. Erről az autóról nem csak a Testarossa felirat hiányzott, de eltűntek a bukólámpák, melyeket hagyományos bura mögé rejtett fényszórók váltottak fel. Különleges felnikkel szerelték, amelyeket úgy alakítottak ki, hogy légcsavarként működve a menetszelet a fékhez vezessék, hűtve azt.