A Dakar mezőnye a második versenynapon Cordobából La Rioja városába hajtott, miközben előbb egy 56 kilométeres összekötőt, majd  294, illetve 355 kilométeres szelektívet kellett letudniuk, végül egy  276 kilométer hosszú etap várt a résztvevőkre. Nem tévedés a két szelektív, ugyanis a motorosokat és quadokat más útvonalon küldték, mint a kamionokat és az autókat.

A részben az Argentin-rali pályáin zajló szakasz ugyanis olyan tempót engedett meg, hogy a nagyobb járművek hamar utolérték volna a motorosokat, komoly veszélyhelyzetet kialakítva.

Autók:

Peterhansel még tartja magát a BMW-vel

Peterhansel még tartja magát a BMW-vel


Az autósok mezőnyében Nasser Al-Attiyah volt a leggyorsabb a Dakar-rali második szakaszán, amelyet a szakadó eső miatt fél óra késéssel indítottak. A katari versenyző 1 perc 8 másodperccel volt gyorsabb, mint korábbi csapattársa, Guerlain Chicherit (BMW), ám a franciától nem nagyon kell tartania, hiszen ő tegnap rengeteg időt töltött szereléssel. A harmadik leggyorsabb a szintén a Volkswagen-csapatot erősítő brazil Mauricio Neves volt, mintegy két perc hátránnyal.

Al-Attiyah-t – akinek ez volt pályafutása ötödik szakaszgyőzelme – a siker az abszolút értékelésben is az élre repítette, ahol 1 perc 19 másodperc az előnye csapattársa, a szakaszon negyedik Carlos Sainz előtt és 2 perc 30 másodperc a BMW-s Stephane Peterhansellel szemben. A VW uralja a versenyt, hiszen a további három helyen a Race Touaregek sorakoznak.

Öt Volkswagen az első hatban

Öt Volkswagen az első hatban


Az első szakaszt megnyerő, így az autósoknál az élről induló Nani Roma bukott. A szelektív szakasz második kilométerénél egy jobbos kanyarnál lecsúszott az útról, majd többször átfordult és sziklás vízmosásban kötött ki BMW-jével. Problémáját az okozta, hogy a topcsapatok csak egyetlen típusú homokgumit használhatnak a Dakaron, sárban az nemigen tapad. Szerencsére senki nem sérült meg, autója talpon landolt, így 15 perces hátránnyal, de tudta folytatni a versenyt.

Nem ő volt azonban az egyetlen, aki tegnap felborult, ugyanígy járt Orlando Terranova is, aki az egyik volt gyári Mitsubishit hajtja. Az argentin pilóta nem csak a balesetet másolta le, de pontosan ugyanott borult. Sőt a környéken dobta el a vasat Robby Gordon csapattársa, BJ Baldwin is. A Hummer többször átfordult, ám maga nem tudott továbbmenni, meg kellett várnia a szervizkamiont.

Gordonnak sem volt sima napja, ő egy sziklát talált el, ami miatt defektet kapott, amivel bő 11 perc hátrányt gyűjtött be.

Motorok:

A kétkerekűek között a francia David Frétigné (Yamaha) 3 óra 59 perc 20 másodperces idővel nyerte a második szakaszt, s ezzel bezsebelte a nyolcadik szakaszgyőzelmét dakaros pályafutása során. A második helyen a tegnapi győztes David Casteu (Sherco, +00:00:43), míg a harmadikon Marc Coma (KTM, +00:01:08) végzett.

Comát megbüntették

Comát megbüntették


Casteu ezzel az eredménnyel megőrizte elsőségét az összetett versenyben, ami fényesen bizonyítja, hogy bejött a Dakar-szervezői szabálymódosítása. A 450 köbcentinél nagyobb hengerűrtartalmú motoroknak – 690 cm3 gyári KTM-ek – szűkítőt kell alkalmazniuk a teljesítményük visszafogása, s így a kisebb motorral indulók, mint Casteu is esélyessé válnak.

Cyril Despres, aki ezen a szakaszon 2 perc 50 másodperces hátránnyal negyedikként zárt, eredményével feljött a második helyre. Hátránya 2 perc 10 másodperc az összetettben, ahol négy másodperccel előzi meg Frétignét.  

Bár a címvédő Coma a mai harmadik eredményének örülhetne, biztosan nem bont pezsgőt. Ugyanis vasárnap derült ki, hogy még szombaton túl gyorsan hajtott keresztül egy falun – ahol 50 km/órás sebességkorlátozás van érvényben -, amiért 22 perces büntetést kapott, s így az abszolút 14. helyre került.

Kamionok:

A Kamazok a legjobbak a kamionok között

A Kamazok a legjobbak a kamionok között


A második szakaszon is az eddig öt Dakar-győzelmet jegyző Vlagyimir Csagin volt a leggyorsabb, megszerezve pályafutása 49. szakaszgyőzelmét. A második ezen a napon a “cár” csapattársa, a tavalyi győztes Firdaus Kabirov volt. Az összetettben szintén ez az állás, ahol a harmadik helyet André de Azevedo foglalja el. A Kamazzal hajtó cár nagy ellenfele a tatrás Ales Loprais a 140. kilométernél balesetet szenvedett, jelentősen összetörve a járműve bal elejét. A szereléssel órákat veszített.

A második szakasz videós összefoglalója:

A második szakasz eredményei:

Autók

1.Al-Attiyah-Gottschalk, Volkswagen 4 óra 1 perc 55 másodperc
2.Chicherit-Thörner, BMW +0:01:08
3.Nevés-Maestrelli, Volkswagen + 0:02:01

Motorok

1.Fretigné,Yamaha 3 óra 59 perc 20 másodperc
2.Casteau, Shirco + 0:00:43
3.Coma, KTM + 0:01:08

Kamion

1. Chagin-Savostin-Nikolaev (RUS), Kamaz  4 óra 35 perc 7 másodperc    
2. Kabirov-Belyaev-Mokeev (RUS), Kamaz +00:02:47    
3. De Azevedo-Justo-Martinec (BRA-CZE) +00:14:58

Az összetett állása két szakasz után:

Autók

1.Al-Attiyah-Gottschalk (QAT-GER), Volkswagen 6 óra 16 perc 39 másodperc
2. Sainz-Cruz (ESP), Volkswagen +00:1:19
3. Peterhansel-Cottret (FRA), BMW +00:2:30

Motorok

1. Casteu (FRA) Sherco      5 óra 50 perc 45 másodperc         
2. Despres (FRA) KTM + 00:02:10    
3. Fretigné (FRA) Yamaha +00:02:14

Kamion

1. Chagin-Savostin-Nikolaev (RUS), Kamaz     7 óra 10 perc 54 másodperc        
2. Kabirov-Belyaev-Mokeev (RUS), Kamaz +00:06:47    
3. De Azevedo-Justo-Martinec (BRA-CZE) Tatara  +00:26:34