A háromnapos technikai és műszaki ellenőrzés után – ahol a csapatok járműveit és személyzetét ellenőrzik – 2010. január elsején – magyar idő szerint este – elrajtolt a 32. Dakar-rali. Összesen 362 jármű, 151 motor, 25 quad, 134 autó és 52 kamion vágott neki a 16 napos kalandnak.

9030 kilométert kell teljesíteniük a csapatoknak, miközben Argentínából eljutnak Chilébe, majd vissza.  Az útvonal ellenkező irányú, mint tavaly, idén északon lépik át a chilei határt és utána tartanak dél felé. Az argentin pampákat az utolsó napokon kell átszelniük a versenyzőknek, úgy érik majd el Buenos Airest, amely a rajt mellett egyben a befutónak is otthont ad.


A rajtpódiumot a Buenos Aires-i obeliszknél állították fel, ahonnan nagyjából 800 ezer néző gyűrűjében hagyták el a várost a versenyzők. Az első napon a szokásoktól eltérően nem szerepelt a prológban gyorsasági szakasz, helyette csupán közúton teljesítettek a résztvevők egy 317 kilométeres összekötő szakaszt, miközben eljutottak Colon városába.

Ott azonnal a mély vízbe kerülnek a pilóták, hiszen ma a Rali-világbajnokság (WRC) sorozatban szereplő argentin rali egyik szakaszát is teljesítik majd, miközben eljutnak Cordobába. Az autókra valamivel hosszabb szelektív szakasz vár, mint a motorosokra, 251 km a 219-cel szemben.


A napot egy 349 kilométeres előzetes összekötő és egy 84 kilométeres záró összekötő teszi teljessé.

Ha az esélyesekre kíváncsi, ITT olvashat róluk. Ha megnézné a csapatok felkészüléséről és rajtceremóniáról készült első képeinket, IDE kattintson.

Robby Gordon a tőle megszokott módon rajtolt: