Megérkezett az új Audi A8

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2009.12.01. 10.12

Nem vállalt túl nagy kockázatot az Audi, bár teljesen új modellről van szó, az új Audi A8 inkább tűnik elődje továbbfejlesztett változatának. A karosszéria alatt azonban műszaki csemegék sora várja a vevőket.

Tegnap este az Audi leleplezte luxusautójának új generációját, itt az új A8. Semmi meglepetés, semmi hivalkodás, az új modell továbbviszi a 2002-ben bemutatott elődje formáit. Ahogy korábban, az A8 ezúttal is igen hasonlít az A4-re, csak jóval nagyobb.

Amiről azonban a hozzá nem értők is könnyen azonosíthatják az A8-ast, az a LED-es fényszóró, vagyis itt már a nappali fény mellett, a normál lámpák szerepét is diódák veszik át. Az 5500 Kelvin színhőmérsékletű fény színe közel van a napéhoz, így kevésbé fárasztó a szemnek.

LED-ek világítanak elöl

LED-ek világítanak elöl


Az autó előtti területet egy kamera figyeli és automatikusan állítja be a mindig elérhető legjobb fénynyalábot. Ugyanakkor a navigációs rendszerrel összeköttetésben álló lámpa már magától tudja, hogy az autó felhajt az autópályára (több fény), vagy kanyarodni fog (eltérő nyaláb).

A luxusautó karosszériája továbbra is teljesen alumíniumból készül, ami 40 százalékos súlymegtakarítást jelent, mintha acélból készülne.  Az új A8 nagyon nagy, hossza eléri az 513 centimétert, azaz 7 centivel hosszabb, mint elődje. Ezzel a mérettel a Hetes BMW-t és a Mercedes S-osztályt is felülmúlja, viszont jóval könnyebb az Audi.  A jármű tengelytávolsága 2,99 méter, vagyis a kényelmes utastér garantált. Mindezek a normál változatra vonatkoznak, később bizonyosan érkezik majd a nyújtott variáns is. A csomagtartó 510 literes. 

Nem csak quattro készül

Nem csak quattro készül


Az utastér a külsőhöz hasonlóan visszafogott, de elegáns. Ötféle alapszín közül választhatnak a vevők, amelyhez háromféle tetőkárpit kérhető. Az utastér hangulatát azonban nemcsak ez, hanem különleges belső LED-es világítás teszi különlegessé. Ami a képekről is megállapítható az utastér nagyon tágas, ugyanakkor a vezető helyét úgy alakították ki, mintha egy sportkocsiban ülne, minden közel, szűken helyezkedik el.

Belül újdonság a fedélzeti rendszereket vezérlő MMI továbbfejlesztése. Korábban egyetlen gombbal irányított rendszerhez a jövőben touchpad is tartozik, amelyen számok és betűk vihetők be, akár kézírással is, de hat darab gyorsan elérhető rádióállomás is “elhelyezhető”.

Alaphelyzetben a Bose 14 hangszórója és 600 watt teljesítmény biztosít kellemes zenei élményt, több milliós felárért bekerül a Bang & Olufsen 19 hangszórós 1400 wattos rendszere.

Ötféle alapszín létezik

Ötféle alapszín létezik


Két motorral indul az Audi A8 gyártása. A 4,2 literes benzines 372 lóerős, nyomatéka 445 Nm. A már ismert, de továbbfejlesztett motorral 5,7 másodperc alatt gyorsul százra a kocsi, végsebessége 250 km/óra, fogyasztása elődjéhez képest 1,4 literrel kevesebb, 9,5 liter.

Ennél takarékosabb a 4,2-es dízel. A 350 lóerős, ugyanakkor 800 Nm nyomatékú motor 7,2 liter gázolajjal beéri, miközben a benzinesnél is gyorsabban, 5,5 másodperc alatt gyorsul százra. Végsebessége ugyanúgy 250 km/óra.

Nem sokkal később 3.0 TDI (250 LE) variánssal is forgalomba kerül a jármű, amely 6,6 másodperc alatt van százon és 6,6 litert fogyaszt átlagosan. Ebből a motorból tervez az Audi egy visszafogottabb, 204 lóerős kivitelt, sőt a többi A8-cal szemben nem quattro, hanem szimpla elsőkerék-hajtást társítanak hozzá, így hat liter üzemanyaggal beéri majd az autó.

Két 4,2-es motorral indul a gyártás

Két 4,2-es motorral indul a gyártás


Új sebességváltót fejlesztett a modell számára az Audi, az elektronikus vezérlésű, nyolcfokozatú egység egy, a repülőgépek gázkarjához hasonlatos váltókarral aktivizálható, de a kormány mögötti fülekkel is kapcsolgathat a vezető. Igazi érdekessége az a funkció, hogy a navigációs rendszerrel együtt dolgozva, fölöslegesen nem kapcsol fel, hogyha várhatóan kanyarodás miatt úgyis vissza kellene váltania.  
Az alaphelyzetben a nyomaték 60 százalékát a hátsó tengelyhez juttató összkerékhajtáshoz felárért sport differenciálmű is rendelhető, amely aktívan osztja el a nyomatékot a két hátsó kerék között. 

Az A8 természetesen adaptív légrugózással kerül forgalomba. A futómű és a kormányzás alapvetően három változata közül választhat a vezető: comfort, dynamic és auto. Ugyanakkor van lehetőség egyéni beállításra is. A módosítások hatással vannak a motor és sebességváltó működésére is.

Éjszaka segít a hőkamera

Éjszaka segít a hőkamera


Nem feledkeztek meg a biztonságról sem az Audinál, ezen a fronton a legnagyobb újdonság a pre sense rendszer megjelenése. Az alapváltozata minden A8-ban meglesz, de további extrákkal bővíthető a rendszer. Alaphelyzetben egy továbbfejlesztett menetstabilizáló, amely veszély esetén aktiválja a vészvillogót, becsukja az oldal és tetőablakokat és megfeszíti a biztonsági öveket.

A komolyabb rendszerekben a távolságtartó tempomat (ACC) képes riasztani a vezetőt, ha előtte megáll egy autó, de ha kell, önállóan lassít is. A következő lépcsőben vészfékezésre is képes az A8. Emellett a memóriás ülések a vezető védelmére a legjobb pozícióba állnak.  

2,99 méter a tengelytávolsága

2,99 méter a tengelytávolsága


Természetesen az ACC dugóban araszolva is jó szolgálatot tesz, magától fékez és egy pedálnyomásra újra indul. Az A8 vezetőjét sávtartó és holttérfigyelő, valamint éjjel hőkamera segíti, amely figyelmeztet az autó előtt feltűnő gyalogosokra.

Igazi újdonság a sebességhatár-figyelmeztető, a kínálatban később megjelenő opció automatikusan jelzi a vezetőnek az éppen megengedett maximális sebességet. Ez persze főként Németországban lehet jó, ahol az autópályák 40 százalékán van valamiféle korlátozás.

Az új Audi A8-as Magyarországon 2010 áprilisától vásárolható meg.

Kommentek

  • Schumi33

    Ez ugye valami német vicc, amit sokan nem értenek. Ez új autó ? Hagyuk már, kamu. Nem gondoltam volna hogy az új 5-ös BMW korszakalkotó lehet formatervével, de emellet biztos. Audi gratula!

  • kiyomasa

    persze, Fontos, hogy egy autó úgy nézzen ki, mint egy hong-kongi játék. Ezen me se szokny, se spoiler, se semmi. szar. Tartalom meg kit érdekel, úgyse látszik.

  • Csege7

    Rosszul vagyok ezektől a ledes csiriviri első lámpáktól, igazi giccsparádé…

  • Mini Cooper S

    A lámpát nagyon elrontották, jó meg minden, hogy ledek vannak benne, de legalább a szegélyen helyezték volna el. Így, hogy keresztülmegy egy világos csík a fényszórón, úgy néz ki az autó, mint egy őrült. Az előző A8-asok sokkal szebbek voltak. Mondjuk akinek van pénze most is inkább 7-es BMW-t vesz, mert azt jól eltalálták

  • Gil Grissom

    Nekem tetszik csak az a lámpa blöe…..

  • car lover

    Nagyon szép lett. sokkal szebb mint a 7-es vagy az s osztály. ja és 19 hangszoró 1400 watt nem semmi

  • presidental

    Mi ez az S-osztályhoz meg a 7-es BMW-hez képest?
    Ez egy nulla olyan mintha csak ráncfelvarrás lett volna.
    Hát ez AUDI ez igen hoztátok a tőletek várhatót.

  • Adameus

    Valóban nem sokat változott, a lámpái elég rondák lettek, hátul lett is egy “szép” Seat Exeo hatása… Belülről viszont pazarabb lett, csak a sebváltó még fura. Végülis ha az ember mindig el tudja játszani, hogy csak bent ülve nyitja ki a szemeit, úgy nagyon jól sikerült autó. :)

  • Ankhiszesz

    Az egy dolog, hogy óvatosan nyúltak a formavilághoz, mert sikeres(?) volt az előd, de hogy ennyire? Komolyan mondom ennél még a VW is innovatívabb kűlsőre! A ledes lámpák nevetségesen hülyén néznek ki elől, a led az jó meg minden, de könyörgöm nem így!
    Adameusnak igaza van, ha el tudsz vonatkoztatni az autó külsejétől, akkor ez tényleg nagyon szupi.

  • Kisrudi

    Sztem meg pont ellenkezőleg. Nekem nagyon tetszik az új lámpa. A kis fénycsík(helyzetjelző) tökéletes folytatja az autó vonalát. mintha csal látnánk a tervező mozdulatait :)

    Nekem tetszik. Az arany színnel vannak bajok való igaz. Nem adja ki jól a kocsi formáját.
    Na de képzeljétek egy egy gyönyörű fekete vagy hófehér színben…..

  • Tazzz

    A külső tényleg nem illik egy A8-féle presztízskörhöz, ez egy szép nagy A4es… Az első lámpa a kisebb modelleken még nem is lenne gáz, de ide nem illik, a hátsóval nekem nincs bajom, de inkább az eggyel régebbi modellre szavaznék ( szal a formavilággal sincs bajom, a régi hihetetlen jó volt, normális első lámpával sztem ez is az lenne ), vagy az új 7esre… De a hifi tényleg nagyon komoly… Legendásan szépen szól az a Bang & Olufsen :)

Kamionsofőrnek álltak az F1-es sztárok

A Német Nagydíj felvezetéseként a mezőny német pilótái Mercedes Actrosok volánjánál próbálták ki magukat.

Jönnek az elektromos kamionok

Az akkumulátorfejlesztésben elért eredmények a következő évtized elején már lehetővé teszik elektromos hajtású nehéz tehergépjárművek kereskedelmi célú forgalomba állítását – véli a Daimler.

1 valóság 2 arca

A Volvo XC90 amellett, hogy a világ egyik legerősebb hétszemélyes szabadidőjárműve, a legtakarékosabb és legtisztább üzemű autó egyben. Tudj meg többet a Volvo hibrid szabadidő-autójáról!

Teherautó helyett ember húzta a helikoptert

35 tonnás helikoptert vontatott el egy nagyon erős ember.

F1: Úgy néz ki, tényleg megmenekült Monza

Olasz sajtóértesülés szerint végre-valahára tényleg sikerült megegyezni Monza 2017-től érvényes Forma-1-es szerződéséről. Imola hoppon maradt.

Biztos, hogy jobb egy Alfa, mint egy Fiat?

Elsőkerék-hajtás és nagyszériás műszaki alapok: nyitott kétülésesek esetén ez akár élménygyilkos kezdet is lehetne. De nem az, egyáltalán nem.

Másképp csökken az autók fogyasztása

Eddig az automata váltós autók fogyasztáscsökkentésének bevált eszköze volt a fokozatok számának növelése. Az áttételek szaporításának véget vethet a hajtáslánc villamosítása.

F1: Egy hétvégéje maradt az újoncnak

Ha Rio Haryanto és menedzsmentje nem áll elő gyorsan pár millióval, a hockenheimi Német Nagydíj lesz az indonéz pilóta utolsó versenye.

Parkolásból elégtelen

Új, helytakarékos parkolási mód? Vagy vandálok tették?

Döbbenetes vasúti baki a szerda reggeli IC-n

Répcelak helyett Sárvárra futott be a szerdán reggel Szombathelyről Budapestre induló Alpokalja IC. Vajon az utasoknak mikor tűnt fel, hogy rossz irányba mennek?

Visszavásárolja a csalós autókat a Volkswagen

Előzetes hozzájárulását adta a Volkswagen kártérítési összegéhez egy amerikai szövetségi bíró. Az ügyfelek akár autójuk visszavásárlását is kérhetik.

F1: Megerősített biztonság a Német Nagydíjra

A hétvégi Forma-1-es Német Nagydíjon nem számítanak terror- vagy egyéb akcióra, de fokozott biztonsági intézkedésekkel készülnek Hockenheimben.