A Ford hosszú ideje tárgyal a Geelyvel, hogy eladja neki a Volvót. A kínai gyártó ambiciózus tervekkel rendelkezik a svéd márka jövőjét illetően. A Wall Street Journal információi szerint a cég azt tervezi, hogy ha övék lesz a márka, négy éven belül két-három új modell bemutatására kerülne sor, céljuk ugyanis, hogy öt éven belül egymillió darab fölé emeljék a Volvo eladásait. Jelenleg 400 ezer személyautót értékesít évente a márka.

Ehhez persze elsősorban a bővülő kínai piacra alapoznak, de növekedést akarnak elérni az USA-ban és Európában is. A tervek megvalósításához új gyárat hoznának létre Kínában.

V60: Csinos és praktikus

V60: Csinos és praktikus


Már most bizonyos, hogy jövőre érkezik a vadiúj S60 szedán, illetve a nemrég leleplezett felfrissült C70 kupé-kabrió is a 2010-es eladásokat segíti majd.

Az első igazi kínai Volvo a 2011-re elkészülő új XC90 lehet, illetve a legújabb hírek szerint elkészül a V60 is. Korábban az S60-nak nem volt kombi változata, aki praktikusabb karosszériájú modellt szeretett volna, az vagy a kisebb V40, V50 vagy a nagyobb V70 modellek közül választhatott.

Műszakilag nem lenne különbség, hiszen az S60-as padlólemezére épülne a V60 is. A B oszlopig teljesen megegyezne a két modell, így jelentősen csökkenthető a fejlesztési és gyártási költség is. Ugyanazok a motorok kerülnek a kombiba is, csupán a futómű hangolásán módosítanának. Az autó minden bizonnyal sikeres lenne, hiszen a Volvo különösen erős a prémiumkombik között.