Fogyasztás: régen jobb volt?

Mercedes 190D BlueEFFICIENCY

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2009.09.03. 02.09

Érdekes ötlettel rukkolt elő a Mercedes. Szakemberei egy modern motort építettek egy több mint 20 éves modellbe. Az eredmény érdekes.

Kívülről úgy néz ki, mint egy jó állapotú, több mint 20 éves Mercedes 190, de ha lenyomjuk a gázpedált, egy új történet indul. 500 Nm nyomaték gyorsítja. Ez pedig kétszer annyi, mint a 190-es sorozat legerősebb tagjáé, a mindössze 502 darabban gyártott 190 E 2,5-16 Evolution II-é, az ugyanis csak 245 Nm-t tudott.


A Mercedes-Benz szakemberei egy anno 72 lóerős 190 D kasztnijába a jelenlegi C-osztály modern OM651 kódjelű közösnyomócsöves dízelmotorját ültették. Az autó megépítésének ötletét egy esti beszélgetés adta, amikor arról esett szó, hogy lehetne legjobban megmutatni a dízeltechnológia fejlődését úgy, hogy a biztonságtechnikai és kényelmi változtatásokat figyelmen kívül hagyjuk. Az eredményt itt látjuk, megszületett a 190 D BlueEFFICIENCY

Miközben eredetileg 11,9 másodperc kellett, hogy nulláról százra gyorsuljon a Bébi-Benz, most ehhez elég 6,2 másodperc is. Nemcsak a dinamika fejlődött kiemelkedő mértékben, de a takarékosság is. 1988-ban 7,3 liter gázolajat égetett el az autó száz kilométer alatt, most megelégszik 4,9 literrel.


Ennél is érdekesebb, hogy ha C 250 CDI BlueEFFICIENCY modellt, tehát ahonnan a motor származik, a 190 D-nek megfelelő 1988-as EuroMix szabvány szerint vizsgálnák, akkor csak 4,6 literre jönne ki a fogyasztása, miközben a mostani szabvány szerint 5,1.

Vajon mitől fogyaszt kevesebbet mostani autó, ugyanazzal a motorral? A 190 D 385 kilóval könnyebb és a vizsgálat során nem igazán mennek gyorsan, tehát nem számít a légellenállás, amiben a C-osztály a nyerő. Alaktényezője 0,27, míg a 190-é 0,34.  

Ön mit gondol? Írja meg alul!

Kommentek

  • ALEE

    Légellenállás mégis csak számít valamit, illetve a futómű is vélhetően közrejátszik. A váltóról mit lehet tudni?

  • loach

    Szerintem a jobb kenőanyagok, az áttervezett turbógeometria, a motorblokk anyagának változása, a szívókamrák áttervezése…ez mind-mind olyan apróság, amely kis mértékben, de befolyásolja a fogyasztást, és sok kicsi meg sokra megy… :)

  • ZilZol

    Anee! Nézd a képeket és láthatod hogy a váltó a motorral együtt érkezett. Ahogy a motornak a váltónak sincs semmi köze a 20 évvel ezelőttihez.

  • Xebulon

    Szerintem csak jobb szoftvereket írtak, amely felismeri a hivatalos tesztelési ciklusokat és minimumra veszi a fogyasztást. Aztán ha beülsz és gázt adsz, rögtön 2l-rel több a fogyasztást -> eléri a 7 litert.
    A régi autók meg a gyári fogyasztásnál többnyire kevesebbet fogyasztottak.

  • bb0826

    Sziasztok! Szerintem azért kevesebb a fogyasztása mert, 1. sokkal erősebb a motor több nyomaték, több lóerő, így a LE/kg arány is javul, 2. a motor hatásfoka is sokat javult, gondolok itt a magasabb üzemi nyomásra asszem ezek a motor már 1800 báron működnek és minél nagyobb a nyomás annál tökéletesebb az égés,( így több erő és kevesebb szennyező anyag az eredmény,tehát kevesebb fogyasztás), jobb geometriájú turbóra, szelepvezérlésre, elektronikára ! Hirtelen ennyi jutott eszembe! Sziasztok

  • keccs

    Nekem 190D-m van 2.0 szívódízel, országúti legjobb mért fogyasztásom 4 fő+csomagok 580km-en 29.9liter gázolaj(autópálya+országút+hegyvidék), lehet számolni:) (kb.5.2liter), városban ha tolom neki(amennyire lehet neki)7 liter is lehet ez. Fogyasztásban nem annyira bajnok az új motorja ennek de nyomatékra, járáskultúrára, gyorsulásra összehasonlíthatatlan:) Elfogadnám:)

  • Csege7

    Keccs! Nekem is ’91-es 190-esem van, 1800 benzines. Jó, a fogyasztása nem döntöget rekordokat, nem tudom, Te hogy vagy vele, de én akkor sem cserélném el egy mostani C-re, max egy ’93-94-es 124-esre. Ezek a mai Mercik már nem ugyanazok, mint régen…

  • keccs

    Csege7! Eladni nem fogom soha az enyémet de ha ingyen ilyet csinálnának belőle, bevállalnám. Megbízhatóbb a 190-esnél nincs,soha nem hagy ott, tudom, hogy mindig beindul s megy, s bár nem rakéta, nagyon olcsó fenntartani(biztosítás-súlyadó-fogyasztás-alkatrész amiből nem sok van benne:) ) ja igen s van minden hozzá hiába 25 éves s persze a formája sem idejét múlt…soroljam még? :)

F1: Ecclestone átveszi a Német Nagydíjat?

Bernie Ecclestone pár éve még a Nürburgringet akarta megvenni, most a hockenheimi futam szervezését vállalná magára, hogy megmaradhasson a Német Nagydíj.

Eladó BMW: driftre készült, falunap lett belőle

Olvasónk küldte a nap hirdetését, amiben egy több színben világító, nagyon tuning BMW-t kínálnak eladásra.

Egy rendkívüli sebességrekord tragikus története

Mindössze tizenkét ember tudta átlépni a 400 mérföldes sebességet szárazföldön, belső égésű motorral hajtott istenkisértő szerkezettel. Köztük van egy apa-fiú páros, akiknek történetét azoknak is érdemes ismerni, akik nem rajonganak a sebességi rekordokért.

F1: A Sauber rákapcsolt, indul a toborzás

Az immár biztosabb anyagi háttérrel rendelkező Sauber-csapatnál megindult az építkezés, leigazolták Max Verstappen volt versenymérnökét.

12 eszméletlen kamion, amit érdemes megnézni

Hétvégén elrajtol a Kamion Európa-bajnokság mezőnye a Hungaroringen, ahol a kétszeres Európa-bajnok Kiss Norbiért is izgulhatunk. Ennek apropójából pedig, hangolódásképpen, összeszedtünk néhány különleges kamiont a versenypályákról és a nagyvilágból.

Rosberg: Tiszta lappal indulok

Nico Rosberg a nyári szünet után újraindítja a bajnokságot, a szezon első felét lezárta magában. Alig várja, hogy a spái pályán vezethessen.

Harapós lett az új Scania

Rendhagyó módon a hannoveri IAA előtt mutatta be a Scania a következő modellgeneráció első példányait. Egyelőre még keveset lehet tudni róluk.

Elcseréltem anyámért az autómat

Nem tudtam mást csinálni, szinte bűnözőként bántak velünk a rendőrök – mondja olvasónk. Először nem is hitte, hogy rendőrökkel van dolga.

Ez a videó most megtanít helikoptert vezetni

Imádjuk a hatvanas évek Amerikájában készült oktatóvideókat, ez is egy zseniális darab.

F1: Ilyen, amikor Hamilton lángol

Persze, ez csak egy trükkös fotó. Twitter-posztjában a mindennapi imádkozásról emlékezett meg a háromszoros bajnok.

F1: Schumacher is fizetős pilótaként kezdte

Negyed századdal ezelőtt, az 1991-es Belga Nagydíjon mutatkozott be a Forma-1 történetének legeredményesebb pilótája, Michael Schumacher.

F1: Hamiltonnak idén többet ér a győzelem

Lewis Hamilton úgy érzi, az idei szezonban kell szembesülnie a legtöbb kihívással, ezért a világbajnoki cím többet jelentene számára, mint az előző három.