Új szakértői csoportot állít fel a tíz éve létrehozott Renault-Nissan Szövetség, hogy tovább fejlődhessen és túljusson a válságon.

Eddig remekül működik a francia-japán szövetség, hiszen az 1999. évi együttes 4,9 millió darabos gépkocsi-értékesítés 2008-ra 6,9 millió darabra nőtt, így a Renault-Nissan Szövetség a harmadik legnagyobb autóipari csoporttá lépett elő a világon.

Közös padlólemezek, hajtásláncok, technológiák jelzik az összefogás sikerességét, ugyanakkor megosztják egymással gyártókapacitásaikat is. 2009-ben például a Renault brazíliai gyárában két további Nissan-modellt fognak gyártani, míg a Nissan dél-afrikai üzemében két újabb Renault-modell kerül le a szalagokról. 2009. év végére már összesen 11 modell “keresztgyártására” kerül sor. Jelenleg a szövetség által gyártott darabszám 70 %-a közös padlólemezen nyugszik.

Csakhogy a válság új feladatok elé állítja a szövetséget. Annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb mértékben kihasználhassák az eddig összegyűlt tudást, felállítottak egy szakértői csoportot, amelyben 5 szakember vesz részt a Renault, 6 pedig a Nissan részéről.

Június 1-jétől működő célorientált munkacsoport a beszerzés, a globális források, a közös padlólemezek és alkatrészek, a hajtásláncok, a globális logisztika, a kutatás, a jövőbemutató technológiák és 0-emissziós megoldások kidolgozására összpontosít. A cég vezetői szerint ennek nyomán a Renault-Nissan megerősödve kerülhet ki a válságból.