Ezek kérem Morganek. Nem is biztos, hogy öregek. Az antik, külső sárhányós, kiugró fényszórós külső semmit nem jelent, a Morgan 4/4, a Plus 4 és a Roadster évtizedek óta ugyanúgy néz ki. Mint ezt decemberben, a magyarországi forgalmazás kezdetén meg is írtuk.


Francia esővédő fólia a brit sportkocsin

De hogy kerül húsz Morgan az M5-ös kivezetője mellé, a Citroen Hungária telephelyére? Miért őriz egy francia gyártó klasszikus angol sportkocsikat? Hát mert ezek francia Morganek.

A Morgan vajon mi?
Autóipari legendák ellen beoltott olvasóink számára: a Morgan egy 1909-ben alapított brit autómárka. A két- és négyüléses sportkocsikat gyártó cég a kevés fennmaradt, patinás autómanufaktúra egyike, autóikat ma is kézzel szerelik össze Worcestershire megyében, Malvern Linkben.

Az autók az Ecurie Morgan France klubhoz tartoznak. Azért vannak most épp, mert egy transzeurópai túrát szerveztek maguknak. A klubtagok május 29-től június 6-ig brummogtatják Morganjeiket, A 2007-es Transbaltica Rallye útvonalának egy részén mennek végig, kéttucat autójuk Budapestről indul, innen gurulnak át Szerbián, Koszovón, Macedónián Görögországig, ahol kompra szállnak, majd _Olaszországon is átautóznak, hogy Chamonix-ban elbúcsúzzanak egymástól. A rajt előtt pedig a Citroen magyar importőre adott szállást a kocsiknak, gondolván, mégiscsak jobb, ha sorompó mögött tartják őket éjszakára.


Az Aero a legmodernebb Morgan

Ennyi. Ha holnap látják őket valahol Budapest és a déli határszél között, integessenek a francia utazóknak, kívánjanak nekik jó utat!