Az új Ford Fiesta várhatóan jövőre érkezik meg az amerikai kereskedésekbe, addig is komoly promóciós munka folyik körülötte, egyfelől 100 ezer beépített ügynök próbálhatja ki a forgalmazás szerint, másfelől viszont a versenypályán is bemutatkozik.

Rallicrossban már bemutatkozott

Rallicrossban már bemutatkozott


Az új Fiesta Rallycross változata ugyanis ott lesz a július 19-ei Pike’s Peak-i nemzetközi hegyi versenyen. Ez az esemény 1916 óta vonzza az örülteket! Hiszen eléggé lököttnek kell ahhoz lenni, hogy valaki nekivágjon a 20 kilométer hosszú, 156 kanyart magában foglaló hegynek fölfelé haladó szakasznak. A 2863 méterről 4300 méterre vezető pálya mellett ugyanis nincs korlát, a versenyautók hol aszfalton, hol murván száguldanak nagy tempóval.

Két Fiesta lesz ott a versenyen, melyeket a svéd Olsberg Motor Sport Evolution készít fel. Az egyiket a kétszeres világbajnok Marcus Grönholm, a másikat a csapat jelenlegi pilótája, Andreas Eriksson vezeti majd. Utóbbi a Ralikrossz Európa Bajnokságban versenyez, így aki akarja, a hétvégén megnézheti, hiszen a sorozat következő futama épp Nyírádon lesz.

Grönholm nem először ül majd ralikrossz autóban, hiszen az Olsberg-csapat korábbi Fiestájával már tavaly is részt vett versenyen. 

A versenyzők

A versenyzők


Amerika második legidősebb motorsport eseményén régi vendég a Ford, már az elsőn is indult kék oválos járgány, majd 1922-ben megszerezték első győzelmüket, amikor Noel Bullokck 50 lóerős Ford T-modelljével 19 perc 50,9 másodperc alatt teljesítette a távot.

Most sem szórakozni érkezik a fordos csapat Pike’s Peakhez, céljuk, hogy ők legyenek az elsők, akik 10 percnél rövidebb idő alatt felérnek a csúcsra. A rekordot jelenleg Rod Millen tartja, aki 10 perc 4 másodperc alatt végzett 1994-ben. Ehhez a Fiestába 2,0 literes turbómotort építenek, amelynek teljesítménye eléri a 800 lóerőt. A jármű természetesen négykerék-hajtású.

Persze a győzelemhez Monster Tajima 1000 lóerős Suzukiját is le kell győzni.

Ari Vatanen Pike’s Peak felfutása:

Walther Röhrl is járt ott: