“Mint minden nagyobb beruházás, ez is jelentős dugóval, zajjal és kényelmetlenséggel jár, emiatt előre is szeretném a budapestiek türelmét és megértését kérni” – mondta Demszky Gábor a Margit hídnál tartott sajtótájékoztatón.

A főpolgármester elmondta, júliusban megkezdődik az átkelő felújítása, de eleinte a forgalom zavarása nélkül dolgoznak majd a kivitelezők. Augusztusban kezdődik el az ideiglenes villamosvágányok kiépítése és ezzel együtt a híd lezárása az autóforgalom elől. A forgalom újraindításának tervezett időpontja 2010. augusztus vége.

Addig is a Margit hídtól távolabb eső jelzőlámpás csomópont közül több mint 40-et felülvizsgálnak, és szükség szerint módosítanak, hogy csökkentsék a forgalmi torlódásokat. Új jelzőlámpás csomópont is épül, a hídfők forgalmi rendje pedig megváltozik.

Az átépítés alatt előreláthatólag kétszer lesz olyan állapot, amikor a villamos nem tud közlekedni az ideiglenesen kiépített vágányokon. Ekkor autóbuszok szállítják majd az utasokat a hídon keresztül.

Az átépítés végén, 2-3 hétig viszont semmilyen jármű nem mehet át a hídon. Ekkor a körúti villamosok a pesti oldalon kialakított Szt. István körúti végállomásig közlekednek. A pótló autóbuszok a 109 viszonylattal együtt a Széchenyi Lánchíd igénybevételével kelnek át a Dunán. A 91-es, 191-es, 291-es autóbuszok és a 206-os viszonylat a Batthyány térig közlekednek.

Egyelőre nem tudni, mennyibe fog kerülni a híd felújítása. A Közgyűlés elé kerülő előterjesztés értelmében a tartalékkerettel együtt a hídfelújítás költsége 14,85 milliárd forintra kalkulálható, ebből 6 milliárd forint az uniós támogatás. Korábban 13 milliárd forintos tervről volt szó, de az áfaemelés és az acél világpiaci árának emelkedése miatt 1,85 milliárdos tartalékkeretet képeznek.

Ugyanakkor Demszky Gábor rámutatott, hogy ez az összeg sem tekinthető véglegesnek, a közbeszerzési ajánlatok függvényében még módosulhat.