2009 első negyedévében közel háromszorosára nőtt a tartós bérlettel kapcsolatos ajánlatkérések száma az előző év azonos időszakához képest – a Sixt Magyarország adatai szerint a létrejött megállapodások száma 23,5 százalékkal emelkedett. Mindez azt mutatja, hogy a válság miatt egyre kedvezőbb alternatíva a tartós bérlet.

A szolgáltatás iránti nagyobb érdeklődés oka valószínűleg az, hogy a tartós bérlet keretében a vállalatok nagyobb összeg lekötése nélkül, előre kalkulálható és ellenőrzés alatt tartható havidíjért juthatnak autókhoz.

A tartós bérlettel kapcsolatban az elmúlt hónapok során főként a kis- és középvállalkozások érdeklődtek. “Ezek a vállalkozások azok, amelyeknek különösen át kell gondolniuk a kiadásaikat válság idején. Az utóbbi időben viszont nem csak a gépkocsik árai, de a befizetendő önerő összege is emelkedett, így komoly tőkeelvonás nélkül nem lehet autóhoz jutni. Ezért egyre többen választják a költséghatékonysága miatt a tartós bérletet” – mondta Dévai Gábor, a Sixt Magyarország ügyvezetője.

A legtöbb ajánlatkérés tíz gépkocsinál kevesebbre vonatkozott. Az igényelt autók többnyire a közép, illetve a felső-közép kategóriába tartoztak, melyekhez jellemzően az alapcsomagot választották. A vállalat tapasztalatai szerint az ügyfeleknek főként a szervizlátogatások és a gumicserék megszervezése, az állandó rendelkezésre állás, valamint a dedikált kapcsolattartó fontos.