Sikerült elérni a kitűzött célt a BMW Team Hungary csapatnak a nürburgringi 24 órás versenyen: a műszaki problémák ellenére a BMW 120d-vel versenyző csapat kategóriájában az ötödik, összetettben pedig az ötvenötödik helyen végzett, ami a csapat első szereplését tekintve kiváló eredménynek számít.

A Palik László, Vida János, Walter Csaba és Wéber Gábor alkotta csapat a tönkrement akkumulátor miatt az utolsó helyről rajtolt és az alkatrészcsere miatt rögtön kétkörös hátrányba került. Ezután viszont sikerült előrelépnie a harmincharmadik pozícióba, sőt a saját kategóriájában az élre állt.

200 ezer néző figyelte a versenyt

200 ezer néző figyelte a versenyt


Még a gyári versenymérnökök is felfigyeltek a csapat leggyorsabb körére, amelyet Wéber Gábor futott vasárnap. A 9:42-es köridő a valaha a Nordschleifén futott leggyorsabb kör volt a BMW 120d-vel, pedig ugyanilyen versenyautót már több éve használnak különböző csapatok a legendás Nürburgringi 24 óráson.

Ám később újabb műszaki hiba jelentkezett, ezúttal a lendkerék hibásodott meg. A kiállás nagyjából 1 óra 40 perces hátrányt jelentett a versenyben. Kezdhettek mindent elöről Végül, összesen 126 kört megtéve, 137 km/órás átlagsebességgel, az abszolút 55., a kategória ötödik helyén célba jutatták a BMW-t a szombat délután 4-től másnap 16 óráig tartó versenyen.

“Amiért jöttünk, elértük, nagyon elégedett vagyok az eredménnyel, hiszen az első harmadban végeztünk, Aston Martinok és Porschék előtt. Két lehetetlen műszaki problémánk is volt, amelyek sajnos előfordulnak egy versenyen, de nekünk összesen két óra kiesést jelentettek. Ugyanakkor, a BMW EfficientDynamics technológiának köszönhetően ritkábban kellett kiállnunk, és a fantasztikus köridőknek köszönhetően visszaszerezhettük pozícióinkat és végül az 55-ik helyen végeztünk”  – mondta Henning Putzke, a BMW Magyarország ügyvezetője.  

Műszaki hibák lassították a csapatot

Műszaki hibák lassították a csapatot


A BMW Magyarország csapatának versenygépét a BMW Motorsport az évek óta bajor modellekkel versenyző Schubert Motorsport segítségével építette meg. Az Egyes BMW orrában 2,0 literes 245 lóerős illetve 450 Nm nyomatékú dízelmotor dolgozik. Legfőbb előnye nem ereje, sokkal inkább a fogyasztása. A BMW 120d 60 literes tankja megközelítőleg 1 óra 50 perces versenyzésre elég, ez körönként 5 literes fogyasztást jelent, feleannyit, mint a benzines ellenfeleké.

A Zöld pokolnak is becézett Nürburgring – 1927-es építése óta – a világ egyik legnehezebb versenypályája. A bonyolult vonalvezetésű pálya a legendás Nordschleifével együtt 25378 méter hosszú.