Jó egy évvel a Volkswagen újjáélesztett, harmadik generációs Sciroccójának érkezése után a német gyártó előállt a járgány eddigi legerősebb verziójával. A hétvégi nürburgringi 24 órás versenyre szállított újdonság a korábbi GT24, majd a Bolognában leleplezett Study R tanulmányok utódja.

Az új, versenyzésre hangolt Scirocco R agresszívabb lökhárítót, nagyobb légbeömlőket, egyedi nappali fényszórókat, 18 colos kerekeket kapott, és az autót lejjebb ültették. A sportjárgány 265 lóerőt tud kipréselni magából, nyomatéka pedig 350 Nm. Hatsebességes kézi vagy opcionálisan választható duplakuplungos DSG-váltóval szerelik.


Nulláról százra a kézi váltóval 6,5, a DSG-vel 6,4 másodperc alatt gyorsul, és egészen 250-ig mehet a mutató, mielőtt a korlátozó elektronika nem enged tovább. A motor az Audi S3-ban és a Golf R-ben is hamarosan megjelenő 2 literes TFSI. Az elsőkerék-hajtású autó úttartásáról az elektronikusan vezérelt XDS differenciálműve gondoskodik, amely a gyors kanyarokban is biztosítja, hogy az alulkormányzásra hajlamos első kerekek se csússzanak meg.

A belsőn is alakítottak egy kicsit: a Scirocco R “kagylósabb” üléseket, csapott sportkormányt és szálcsiszolt fém díszbetéteket kapott.

Az árról egyelőre nem tudni, az autó a kereskedésekben szeptemberben, a Frankfurti Autószalon után jelenik meg.