Ahogy a korábbi években idén sem hiányzik majd a Volkswagen-csoport Európa legnagyobb tuningtalálkozójáról, a 28. Wörtherseetourról. A hétvégén megrendezésre kerülő eseményen az Audi is kitesz magért, 3000 négyzetméteres kiállítási területen fogadják az érdeklődőket. A 100 éves márka tradícióit felvonultató kiállítás mellett az utcai autóik legjavát, a TT RS-t, illetve az R8 5,2 FSI-t is bemutatják, ugyanakkor készítettek egy Q5-öst, amelyen saját elképzeléseiket demonstrálják a tuningolásról.


A sportosabb első spoilerrel és kis tetőszárnnyal felcicomázott járgány egyedi Dayton szürke fényezést kapott, amit piros betétekkel tettek feltűnőbbé. A masszív sárvédőszélesítések nyomán a tuning Q5 90 milliméterrel szélesebb, mint normál testvérei. Ugyanakkor az új futóművel 6 centivel alacsonyabban ül a kasztni. A tapadást pedig 21 colos gumik garantálják.

Szükség is van az átalakításra, miután a szabadidő-autóba az S4-es 3,0 literes kompresszoros motorját szerelték. Nem is akárhogy, az eredetileg 333 lóerős blokk kisebb módosítás után itt 408 lovas. A V6-os motor 500 newtonmétert küld a kerekek felé.


Ezzel az összkerékhajtású Q5 sportkocsiként viselkedik. 4,4 másodperc alatt képes százra gyorsulni álló helyzetből. Végsebessége 250 km/óra, de csak az elektronika nem engedélyezni, hogy ennél is sebesebben haladjon.

Bár elég vad kombinációnak tűnik ez a mostani, azért nem elképzelhetetlen, hogy a Q5-ben is bevezessék a 3,0 literes TFSI motort. Legfeljebb az Audi A6-hoz hasonlóan kisebb teljesítménnyel.