A jövőben Ázsiában várható jelentős növekedés az autóeladásokban, nem meglepő tehát, hogy az autógyártók egyre nagyobb szeletre hajtanak. A Volkswagen AG 2018-as növekedési stratégiája keretében bővíteni kívánja dél-kelet ázsiai érdekeltségét, s a régió piacain tervezett hosszú távú jelenlét első lépéseként, indonéz “Indomobival” helyi jármű-összeszerelésről állapodott meg.

A cél, hogy az indonéz piacot helyi gyártású járművekkel lássák el. Az összeszerelés már az idén, a Volkswagen félkész modelljeivel kezdetét veszi. A további tervekben 2012-től a csoport más modelljeinek gyártása is szerepel. A kínálat a későbbiekben a Volkswagen, a Skoda, az Audi és a Volkswagen Haszonjárművek további modelljeivel bővülhet.

Az Audi második otthona lesz Kína

Az Audi második otthona lesz Kína


Ezzel párhuzamosan az AUDI AG április 18-ával Pekingben megalapította az Audi Enterprise Management Co. Ltd. gazdasági társaságot, amelynek feladata a changchuni FAW-VW vegyesvállalattal együttműködve az Audi összes kínai tevékenységének koordinálása. Az új cég többek között egy a fedélzeti elektronikai-rendszerek számára kialakított pekingi tesztcentrumot is üzemeltet majd.

Az Audi 1988 óta van jelen Kínában, s az előző év során mintegy 120 ezer autót értékesített ezen a piacon. Az egyre növekvő kereslet kielégítésére tavaly egy újabb szerelőcsarnok építése kezdődött meg, ahol 2009 végétől az Audi Q5 készülhet majd.