Júniusban megkezdődik az új Volkswagen Polo forgalmazása. Kezdetben hatféle teljesítménnyel indul az értékesítés, az 1,2-es benzinmotor 60 és 70, az 1,4-es 85 lóerővel szerepel a kis autóban. Emellett az új 1,6-os dízelmotor 75, 90 és 150 lóerővel választható.

Később érkezik a BlueMotion változat. Azonban a Volkswagen legújabb közleménye szerint ez nem tudja még a cégvezető Martin Winterkorn által beharangozott fogyasztást. Amikor a VW első embere tavaly bemutatta a tanulmányt, akkor 3,3 literről volt szó.

Winterkorn még 1,2-es TDI-be ült

Winterkorn még 1,2-es TDI-be ült


Most a legújabb anyag szerint az új Polo BlueMotion várhatóan 3,6 literes átlagfogyasztást produkál, ami azért az előző takarékos változatra ráígér 0,1 decit. Mindez azért figyelemre méltó, mert a korábbi 1,4-es, 80 lóerős TDI-vel szemben a mostani 1,6-os 90 lóerős. Ez a kocsi pedig képes akár 180 km/órás sebességre is.

Ebben komoly szerepe van annak is, hogy bár elődjénél 5 centivel hosszabb és 3 centivel szélesebb is az új Volkswagen Polo, ennek ellenére a karosszéria tömegét sikerült 7,5 százalékkal csökkenteni. De ez nem minden, tekintve, hogy a BlueMotion csomag nélkül az ugyanilyen motorizáltságú Polo 4,2 litert fogyaszt.

A takarékos csomagban nemcsak aerodinamikailag optimalizált karosszéria, kisebb gördülési ellenállású abroncsok, de a motort a piros lámpánál állva automatikusan leállító Start&Stop rendszer is szerepel.

* Martin Winterkorn 2010 elejére ígérte a 3,3 litert, így persze addig simán összejöhet, tekintve, hogy a tanulmányban egy eddig be nem mutatott, 1,2-es TDI motort alkalmaztak.