Egy közelmúltban végzett ellenőrzés rámutatott, a teherautósok nem igazán foglalkoznak a budapesti behajtási rendelettel. A megállított nehézgépjárművek 90 százaléka nem rendelkezett behajtási hozzájárulással és a maradék 10 százalék engedélye sem az adott útvonalra szólt!

2008 januárjától a védett övezetekbe – a Vár, a Margit-sziget vagy épp a Népliget -, márciustól pedig már az egész főváros területén külön engedély kell a teherautóknak a behajtáshoz, illetve a kijelölt útvonalról való letéréshez. Amellett, hogy nyolc-tízszeresére emelték a tarifákat, cégnév helyett csak rendszámra adják ki az engedélyt, így elvileg minden járműre meg kell venni.

Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes a felmérés miatt levélben fordult a kerületi polgármesterekhez, Budapest rendőrfőkapitányához és a kerületi rendőrkapitányokhoz, valamint a fővárosi és kerületi közterület-felügyeletek vezetőihez, a budapesti teherforgalmi és parkolási rendelet szigorú és következetes betartatása érdekében.

A főpolgármester-helyettes szerint elfogadhatatlan a jelenlegi állapot, mert a közlekedési eredetű környezetszennyezés 70 százalékáért a nehézgépjárművek a felelősek. Arra kérte a vezetőket, hogy valamennyi rendelkezésükre álló eszközzel a lehető legszigorúbban, leghamarabb, következetesen és kitartóan lépjenek fel a szabályszegők ellen.