Már akkor is lehidaltunk, amikor az eredetileg 600 lóerős Mosler MT 900 R-t 1800 lovasra pumpálták. John Gocha és cége, az Intense Automotive Design (IAD) azonban még tovább gondolta a projektet. Teljesen átalakították a Mosler amúgy sem mindennapi, eredetileg versenyzésre kitalált járművét. 

Elgurulhatott a fejlesztők gyógyszere, közleményük szerint ugyanis a Corvette 6,2 literes motorjából 2500 lóerőt préseltek ki. Igen, kétezer-ötszázat! No persze a motornak vajmi kevés köze van már a Chevrolet gyártmányához, alulra bemásoltuk a cég részletes beszámolóit arról, miből is épül fel a motor.


Na már most, ehhez állításuk szerint a világ legerősebb, ugyanakkor legkönnyebb karosszériáját építették meg. A szénszálas anyagból épített váz és karosszéria nyomán az egész autó üresen nem nyom többet mint 777 kiló. Ehhez persze a motor, a váltó a futómű megalkotásánál is szinte csak különleges anyagokat, karbont, kevlárt, titánt használtak.

A különleges autó piszok gyorsnak ígérkezik. A négykerék-hajtású Mosler 2,5 másodperc alatt gyorsul 96 km/órára, de ilyenkor még nem igazán gyorsul, hiszen 4,2 másodperccel később már 240 felett száguld. Ami azonban igazán megdöbbentő, hogy a rajt után 17,5 másodperccel átlépi a 400 km/órás sebességet. Ám ennek a gépnek ez is csak egy állomás, ugyanis 491 km/órás sebességre is képes, jelenleg ennyit engedélyeznek.


Ám az IAD számításai szerint kellően hosszú út esetén megfuthatná a 600-at is, ez jelenlegi elméleti, fizikai végsebessége. Viszont a szélcsatornás vizsgálatok alapján némi aerodinamikai módosítással 643 km/órára növelhető a duplaturbós Mosler végsebessége.

Nagyon gyorsan tud menni a gép, de messzire nemigen, ugyanis padlógáznál a versenyautós üzemanyagpumpák, a hengerenkénti négy injektoron keresztül 22,5 liter üzemanyagot pumpálnak percenként a motorba! De a nafta sem normál 118 oktánszámú benzin, etanol, illetve hidrogén. A 100 literes üzemanyagtankkal nem jutna 50 kilométerre sem a gép.

Nem piti a sportkocsi lassulása sem, állítólag 240-re felgyorsul, illetve onnan meg is áll 8,7 másodperc alatt, de ha 400-ról kell vészfékezni, 8,5 másodperc után már nem mozog a jármű.


Hamarosan kiderül, hozza-e a leírtakat a Mosler, miután a cég a Guinness Rekordok szakembereivel Bonneville-be készül, hogy megszerezze a világ leggyorsabb autójának járó címet az SSC Aerótól. A cég ezután a nürburgringi rekordokat szeretné átírni, elmondásuk szerint ehhez Michael Schumachert szerződtetnék, akivel már meg is beszélték a dolgot.

Nagyjából neki is való az autó, tekintve, hogy a kormányról állítható, az üzemanyag-keverék, a futómű keménysége, a fékerő elosztás, de bokszutcai sebességhatárolót is beépítettek.

Április 1-je már rég elmúlt, hamarosan kiderül mennyi igaz az egészből.

2009 MOSLER MT900:

ENGINE SPECS:
381 CUBIC INCHES
2,500+ HP 10,000 RPM TWIN TURBOCHARGED TERROR
MULTI-FUEL SYSTEM: GASOLINE/METHANOL/HYDROGEN/ETHANOL
3.000″ STROKE WITH 4.500″ BORE
2-MOTEC M880 DIGITAL ENGINE MANAGEMENT SYSTEMS
IAD BILLET CNC BILLET ALUMINUM BLOCK
IAD CERAMIC ROLLER-BEARING CRANKSHAFT AND CAMSHAFT BEARINGS
IAD/BRYANT/KEITH BLACK 4330 KNIFE EDGED, ULTRA-LIGHT ROLLER-BEARING CRANKSHAFT
IAD CNC BILLET TITANIUM CONNECTING RODS
IAD/COSWORTH CERAMIC COATED FORGED PISTONS
IAD 4340 1.000″ DIAMETER .300″ WALL THICKNESS PISTON PINS
1/16-INCH CHILD’S & ALBERT CHROMOLY RINGS
IAD 4-VALVE BILLET CNC ALUMINUM/CERAMIC CYLINDER HEADS
IAD CERAMIC COMBUSTION CHAMBERS & EXHAUST PORTS; BERYLLIUM SEATS
IAD CUSTOM LASER CUT HEAD GASKETS, O-RINGED CYLINDER HEADS
IAD CUSTOM O-RINGED INTAKE MANIFOLD AND CYLINDER HEAD INTAKE SURFACES
IAD/JESEL TITANIUM ROLLER ROCKERS WITH SOLID TITANIUM GIRDLE
IAD/JESEL 3-PIECE .160″ WALL TAPERED 9/16 “-1/2” MODULAR PUSH RODS
IAD/CROWER PINNED 1.000″ DIAMETER ROLLER LIFTERS
IAD CERAMIC COATED 2.00″ TITANIUM INTAKE VALVES, 1.75″ INCONEL? EXHAUST VALVES
JESEL TRIPLE VALVE SPRINGS, TITANIUM RETAINERS, 4340 LOCKS
IAD BILLET CNC TITANIUM/CARBON VALVE COVERS, POLISHED
IAD TITANIUM ROLLER CAMSHAFT WITH CERAMIC ROLLER CAM BEARINGS
IAD/JESEL BELT DRIVE CAMSHAFT TO CRANK TIMING, WITH TITANIUM GEARS
IAD CNC BILLET TITANIUM/CARBON MACHINED TIMING COVER
IAD HARMONIC DAMPENER WITH INTEGRAL CRANK TRIGGER PICKUP
IAD BILLET TITANIUM/CARBON DUAL ELECTRIC WATER PUMPS
ALL TITANIUM ENGINE HARDWARE

INDUCTION SYSTEM:

IAD CNC CARBON FIBER/TITANIUM INTER-COOLED INTAKE MANIFOLD
4-INJECTORS PER CYLINDER (2) 150 LB., (1) 90LB., AND (1) 60LB.
2-WELDON 34706 6+ GPM MECHANICAL RACING FUEL PUMPS
2-AEROMOTIVE 16302 BILLET FUEL PUMP SPEED CONTROLLERS
4-WELDON A2047 SERIES, HIGH FLOW 10+ GPM BYPASS REGULATORS
2-OCTANE ON DEMAND SYSTEMS
2-IAD DIGITALLY CONTROLLED INTEGRAL FUEL PRESSURE REGULATORS, 2500 CFM
RUSSELL’S BRAIDED STEEL FUEL LINES WITH AN FITTINGS
2-88MM IAD/AEROTECH WATER COOLED CERAMIC BALL BEARING TURBO CHARGERS
2-IAD/MOTEC 65MM PROTOTYPE ELECTRONICALLY CONTROLLED WASTE GATES
IAD TITANIUM EXHAUST HEADERS, FLANGES, V-BANDS
IAD TITANIUM EXHAUST SYSTEM
IAD TITANIUM HI-FLOW CATALYTIC CONVERTERS, MUFFLERS, MOUNTS, HARDWARE

LUBRICATION SYSTEM:

IAD CNC TITANIUM DRY SUMP OIL SYSTEM CAPACITY = 20 LITERS
IAD/MOROSO 5-STAGE DRY SUMP OILING SYSTEM
IAD/MOROSO TITANIUM BILLET OIL PUMP DRIVE
RUSSELL’S BRAIDED STEEL OIL LINES WITH AN FITTINGS
2-IAD CUSTOM HI-VOLUME OIL COOLERS
IGNITION/ELECTRONICS SYSTEM:
IAD/MOTEC FUEL INJECTION SYSTEM
IAD/MOTEC M880 ENGINE MANAGEMENT SYSTEM (DUAL M880 UNITS)
IAD/MOTEC CRANK FIRED IGNITION SYSTEM
MOTEC ON-STEERING-WHEEL MOUNTED HORSEPOWER MANAGEMENT SYSTEM
IAD/MOTEC POWER CONTROL SYSTEM, VARIABLE FROM 800 TO 2,500+ HORSEPOWER
MOTEC ON-STEERING-WHEEL DIGITAL BRAKE BIAS CONTROL
MOTEC ON-STEERING-WHEEL ACTIVE SUSPENSION CONTROL
MOTEC ON -STEERING-WHEEL 12-STAGE DIGITAL FUEL INJECTION CONTROL
IAD/MOTEC CARBON FIBER DIGITAL STEERING WHEEL WITH INTEGRAL DIGITAL CONTROLS
IAD PROTOTYPE 8-SPEED PADDLE SHIFTERS, WITH QUICK-RELEASE
MOTEC PIT-LANE SPEED CONTROL BUTTON
CUSTOM ALPINE 7.1 DOLBY DIGITAL A/V/DVD/MOTEC EMS DISPLAY
LOWRANCE GPS WITH FRONT, REAR, SIDE, 360 DEGREE SKYTM RADAR TRACKING SYSTEM
IN-CAR PCTM MOBILE INTEL CORE 2 DUO 2.33 GHZ
3.5G MOBILE INTERNET 7.2 MBPS

TRANSMISSION SYSTEM:

IAD PROTOTYPE TITANIUM/CARBON FIBER ALL-WHEEL-DRIVE SYSTEM
TRACTION CONTROL BY MOTEC
IAD CNC BILLET TITANIUM 8-SPEED TRANS-AXLE
QUICK-CHANGE GEAR-BOX, 30 SETS OF TRACK GEARS
WELDON K9200-A HIGH TEMP TRANS & AWD OIL PUMP
RUSSELL’S BRAIDED STEEL OIL LINES
IAD TRANSMISSION AND FRONT DIFFERENTIAL COOLERS
SUSPENSION/BRAKING SYSTEM:
ALL TITANIUM SUSPENSION COMPONENTS
PENSKE 3-WAY ADJUSTABLE RACING SHOCKS
FULLY ADJUSTABLE FRONT AND REAR AND SWAY BARS
CNC MACHINED SOLID DELRINTM SUSPENSION BUSHINGS
CARBON FIBER/CERAMIC 400MM DIAMETER BRAKE ROTORS
8-PISTON, LIQUID COOLED, CNC BILLET CALIPERS

AERODYNAMICS:

FRONT SPLITTER FOR MAXIMUM DOWN-FORCE
FRONT LEFT AND RIGHT DUAL DIVE PLANES
LEFT AND RIGHT SIDE POD AIR INTAKES AND OUTLETS FOR OPTIMAL COOLING
ROOF CANOPY AIR-INTAKE WITH SCOOP
MID UPPER BODY SECTION LEFT AND RIGHT AIR INTAKES
FLAT BELLY PAN WITH FULL LENGTH AIR DUCTING CHANNEL FOR MAXIMUM DOWN FORCE
REAR DECK LID SIDE VENTS
REAR FULLY ADJUSTABLE CARBON FIBER REAR WING