A Renault 2011-re ígéri az első tisztán elektromos hajtású szériaautója piacra dobását. Addig van még idő, de a munka természetesen folyik. A tavalyi Párizsi Autószalonon a francia gyártó már bemutatta az elektromos Kangoo tanulmányverzióját, azonban a most leleplezett változat már sokkal inkább egy utcára való darab, és épp ott is szerepel majd: az új járgány Európa városaiban demózik hamarosan.

Az új villanyautó a Kangoo be bop ZE névre hallgat. Az első felét nem kell magyarázni, a ZE-t pedig zero emissionként, azaz nula károsanyag-kibocsátásként fejthetjük fel.

Ide rejtették az akkukat

Ide rejtették az akkukat


A Kangoot a testvérvállalattal, a Nissannal közösen fejlesztette a Renault, a modell sok technológiai megoldásában osztozik a japánok EV-02-es prototípusával. Az elektromos púposhátú hatótávolsága a gyártó adatai szerint 100 km – ez a szériaverzióban már 160 kilométerre nő majd -, amelyhez 60 lóerő társul. Ez nem olyan egetrengető, de a városi furikázáshoz bőven elég, az elektromos autóknak pedig úgyis a városi terep az otthona.

A minél nagyobb hatékonyság érdekében a gyártó javított a légellenálláson a forma lekerekítésével és az autó alacsonyabbra ültetésével, és természetesen az elő és hátsó lámpák is kis energiaigényű LED-technológiával készültek.

Otthon 6-8 órás töltést kér

Otthon 6-8 órás töltést kér


A műszerfal mögé rejtett lítium-ion akkumulátor a Nissan-NEC közös fejlesztésének gyermeke, és a gyártó ígérete szerint kimondottan tartós használatra alkalmasak, állítólag hat éven keresztül képesek az eredeti kapacitás 80-100 százalékát megőrizni. A jobb első lámpa mellé helyezett csatlakozón keresztüli töltés otthoni hálózatról 6-8 órát vesz igénybe, de a 32 amperes, 400 voltos expressztöltés alig 30 perc alatt 80 százalékig tornázható fel a töltöttség.