Kisebb felújításon esett át a Mercedes-Benz legnagyobb szabadidő-autója, a GL. Ennek kapcsán modernebb lökhárítókkal, új hűtőmaszkkal, kipufogóval és némi plusz krómdíszítéssel gazdagodott a kocsi. Ezen túlmenően egy újabb szürke és ezüst fényezés is a vevők rendelkezésére áll, ahogy számos könnyűfém felni is 18-tól egészen 21 colos méretig.

Ami az utastérben azonnal feltűnhet, az átalakított ülések, mert azok bőrborítását ezentúl sokkal hangsúlyosabb peremmel díszítik. A csúcsmodell GL500 ugyanakkor már nappa-borítással is elérhető. A ráncfelvarrás során kissé megváltozik a műszerek és a kormánykerék megjelenése is, illetve a GL-ben is bevezetik a Nec Pro ostorcsapásszerű sérülések ellen védő fejtámlákat az első üléseken. Felárért kéttónusú bőrborítás és az S-osztályban bevezetett világításcsomag is elérhető.


Persze nemcsak látványban nyújt többet az új GL-osztály, de műszaki szempontból is fejlődött. Mostantól már a hétszemélyes szabadidő-autó is elérhető BlueEfficiency kivitelben, amely a hasonló 350 CDI-hez képest 5 százalékkal alacsonyabb fogyasztással beéri a teljesítmény csökkenése nélkül.

A V6-os dízelmotor 224 lóerős, csúcsnyomatéka eléri az 510 Nm-t, ehhez és az autó méretéhez képest igencsak figyelemreméltó a 9,3 literes átlagfogyasztás. Ezt a közvetlen befecskendezés mellett számos megoldással érték el.

Többek között a 7G-Tronic automata váltó magától üresbe kapcsol, ha pl. a kocsi a pirosnál áll, ezzel csökkenti a motor terhelését, s így a fogyasztását. Ezenfelül kisebb gördülési ellenállású abroncsok és kisebb légellenállású orr-rész, csökkentett energiaigényű szervokormány jellemzi a spórolós GL-t. Ám legtöbbet a vezető teheti az alacsonyabb fogyasztásért, ezért a műszerfalon folyamatosan megjelennek a fogyasztási adatok, visszafogott vezetésre biztatva a sofőrt.  


Az említett motor mellett további négyféle változatban kapható a GL. Az USA után Európában is bevezetik az SCR katalizátorral szerelt, 3,0 literes dízelmotort. A fentihez hasonló blokk ebben a változatban csak 211 lovas, de a fogyasztása még kedvezőbb, 9,0 liter. A harmadik dízel már másról szól: 4,0 literes, teljesítménye 306 lóerő, nyomatéka 700 Nm. Ez ugyanúgy V8-as, mint a választható két benzines.

Ezek közül a gyengébb 340, az erősebb 388 lóerős, előbbi 4,6, utóbbi 5,5 literes hengerűrtartalommal készül. A GL 500 méltó státusához, 6,5 másodperc alatt gyorsul százra, s akár 240 km/órás tempóra is képes.