Bár a  Chevrolet Volt átfazonírozásával megszületett Opel Ampera sem több egyelőre ígéretnél, a német gyártó máris többféle villanyautót tervez. Brit lapok úgy tudják, egy városi minit is fejleszt az autógyár.

Elméleti alapjait a 2004-ben bemutatott Trixx tanulmány adja. A nagyjából 3 méteres kisautó a smart, illetve még inkább a Toyota iQ ellenfele lehet. Ahogy japán riválisa, az Opel járgánya is 3 felnőttnek és egy gyereknek kínál helyet.

A TRIXX 2004-ből

A TRIXX 2004-ből


Műszaki szempontból azonban előremutatóbb konkurenseinél, ugyanis elektromos autónak szánják. Technikáját az Amperától örökölné, de a költségek, illetve a tömeg miatt benzinmotor nem szerepelne benne. Az Ampera normál üzemben elektromos hajtású, ám ha akkumulátorai lemerülnek, akkor azokat egy bioetanollal is üzemelni képes, belső égésű motor működtetésével tölti újra.

Ennek hiányában persze csökkenne a használhatósága, de a tervezett 100 kilométeres hatótávolság bőven elég a városi, elővárosi használathoz, amire a kocsit tervezik. A legnagyobb fejtörést jelenleg az akkumulátorok drágasága és hatékonysága jelenti a cégnek. Épp ezért a tervek szerint a vevők csak autót kapnának a pénzükért, akksikat nem, azok használatáért – akár a mobiltelefonoknál – díjat szedne a szolgáltató. Aki többet autózik, többet fizet.