Nem titok, hogy idén év végén szériában is kapható lesz a BMW 5 GT. Nem ez lesz azonban az egyetlen különleges modell a bajorok kínálatában. A BMW ugyanis hasonló modellekkel bővíti az Egyes és a Hármas sorozatot is.

Egyértelműen az Audi A3 Sportback konkurensének szánják az 1-es Sportkombit, amely öt centivel hosszabb lesz, mint az akkori szedán változat. A BMW fejlesztői egyébként is tágasabbra szánják az 1-est, de a Sportkombi kifejezetten praktikus modellnek készül.

Ehhez hasonlóan a 3 GT is a többinél tágasabb, kényelmesebb még több luxussal felvértezett ferdehátú lesz. A kocsi a normál Hármasnál 15 centivel hosszabbnak ígérkezik, emellett magasabb üléspozíció és nagyobb fejtér várja az utasokat, miközben méretesebb csomagtartóval is felvértezik. A családbarát luxusmodell megjelenése 2013-ra tehető.

Jelenleg a BMW két kisebb sorozata nem hoz elég hasznot, túl sokba kerül a gyártásuk, főként az egyesé, amely a nagyobb testvér technikájára épül. A következő generációknál ezért még komolyabban veszik a gyártási költségek lefaragását, még több közös elem szerepel az autókban. Ugyanakkor a papíron fordított lesz a sorrend, vagyis a 2011-ben érkező Hármas örökli a 2010 végén megjelenő Egyes technikáját, a valóságban azonban közösen folyik a fejlesztés.

A praktikus modellek mellett mindkét sorozat esetében megmaradnak a jelenleg ismert változatok, vagyis a három és ötajtós ferdehátúak, a kabrió, a szedán az Egyesnél, a négyajtós, a kombi, a kupé és a kupé-kabrió a Hármasnál. Mindkét sorozat továbbra is hátsókerék-hajtással,  a vezetési élményt kiemelten kezelve készül.