Nemcsak a személyautók estében fontos a fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mértékének csökkentése, de a teherautóknál is, talán még jobban is. A Volkswagen ezért az Euro 5 kipufogógáz-szabványnak megfelelően alakítja át Crafter-sorozata motorjait, így júniustól AdBlue-technikával készülnek.

E rendszer a kipufogógázban megjelenő nitrogén-oxidokat a környezetre ártalmatlan nitrogénné és vízzé alakítja át. Ezt párosítva az új manuális sebességváltóval, az üzemanyag-fogyasztást 100 kilométerenként akár 0,9 literrel, míg a széndioxid-kibocsátást kilométerenként 23 grammal is mérsékelheti.


A Crafter ezzel immár kategóriája legtisztább üzemű szállítójárművei közé tartozik. Nem csupán megfelel az Euro 5 kipufogógáz-szabvány előírásainak, hanem a részecske-, szénhidrogén- és szénmonoxid-kibocsátása tekintetében túl is teljesíti azokat. Ezzel az autóbuszok és tehergépkocsik jelenleg legszigorúbb kipufogógáz-szabványaként számon tartott EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle) minősítését is megszerezte.

Az AdBlue-technika lényege, hogy a rendszer a kipufogó-berendezésbe a környezetre ártalmatlan, 32,5 százalékos vizes karbamidos oldatot adagol, amely a gázok nitrogén-oxid tartalmát a katalizátorban nitrogénné és vízzé alakítja. A szükséges AdBlue mennyiség a gázolaj-fogyasztás legfeljebb egy százalékát teszi ki.

Jelnleg négyféle dízelmotorral rendelhető a Crafter 88, 109, 136 és 163 lóerős teljesítménnyel, ezek háromféle felépítéssel párosíthatók. A VW teherautója dobozos, szimpla és dupla kabinos alvázas kivitelben készülnek.