A Bosch több mint 6 millió forintos támogatása révén a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem hallgatói új tanlaborban tesztelhetik és sajátíthatják el az autóipari szektor elektromágneses kompatibilitási mérési módszereit.


Magyarországon korábban nem végeztek autóipari elektromágneses teszteléseket az oktatásban, így a tesztperiódus után a villamosmérnök-hallgatók az országban egyedülálló módon kapnak képzést, s vizsgálhatják többek között az autóban fellépő túlfeszültségek hatásait, valamint a vezetékeken terjedő rádiófrekvenciás zavarokat.

Ez mire jó?

“A gépkocsiban közel helyezkednek el olyan nagy zavarkibocsátású egységek, mint például a gyújtás vagy a rádiótelefon, valamint olyan nagy zavarérzékenységű berendezések, mint a fedélzeti számítógép vagy a rádióvevő. Ezen egységek hibás működése fokozott balesetveszélyt is jelenthet, ezért semmilyen hiba nem engedhető meg” – mondta el Dr. Nagy Lajos, a BME Szélessávú Hírközlés és Villamosságtan Tanszék vezetője.


Ezekkel a kutatásokkal segítik megakadályozni, hogy az ablaktörlő bekapcsolásával működésbe lépjen a fék, a xenon fényszórók bezavarják a rádióhullámokat, illetve segítenek megvédeni az autók elektromos berendezéseit a műszálas pulóverben vezető sofőrök több ezer volt feszültségű elektrosztatikus szikráitól.