Egymillió előjegyzést vettek fel a világ legolcsóbb autójára, a Tata Nanóra – jelentik a mai indiai újságok. Egyelőre a Tata, amely április 9 és 25 között, vagyis péntekig vett fel rendelést új autójára nem erősítette meg a hírt, előzetes 120-500 ezer vevővel számoltak.

Nem véletlen a hatalmas érdeklődés, hiszen a kisautó 100 ezer rúpiába, nagyjából 440 ezer forintba kerül. Ezt az árat azonban csak az első százezer autóra tarja a Tata, a többi drágább lesz. Ezért a megrendelők közül sorsolással választják ki azokat, akik az eredetileg meghirdetett árét juthatnak hozzá a járműhöz, az első autókat júliusban szállítják le.

Puritán belsőt rejt

Puritán belsőt rejt


A Nanót India-szerte ezer településen árulták a kereskedők mellett bankokban, áruházakban is, összesen mintegy harmincezer helyszínen lehetett megrendelni. Bár az autó nem tűnik drágának, Indiában ezt az árat sem engedhetik meg maguknak sokan, ezért a Tata több bankkal kötött szerződést a finanszírozásra. Jelenleg azonban a vevőknek legalább az autó árának 95 százalékát ki kell fizetniük.

Nemcsak az olcsó változat létezik, de a jobban felszereltek, klímával, hifivel ellátottak is. Ezek akár 70-80 százalékkal is többe kerülhetnek. Mumbaiban ugyanakkor a magasabb adók miatt többe kerül a kocsi, mint Újdelhiben.

A Nano 3,1 méter hosszú, 1,5 méter széles és 1,6 méter magas. A négyüléses, négyajtós kocsi 33 lóerős, 623 köbcentis, kéthengeres motorral rendelkezik, amely száz kilométerenként csupán négy és fél litert fogyaszt.

A motor hátul a csomagtartó alatt van

A motor hátul a csomagtartó alatt van


Jelenleg csupán évi hatvanezer Nanóra elegendő gyártókapacitással bír a Tata, így egy ideig eltart, míg leszállítják a megrendelt autókat. Ám a pantnagari gyár bővítésével és az év végére elkészülő sanandi üzemben együttesen jövőre már félmillió autót gyárthatnak. Tavaly a Tata, amely ugyan Indiai legnagyobb tehergépjármű-gyártója, csupán 216 ezer személyautót gyártott. Indiában összesen 1,83 millió autót adtak el 2008-ban.

Amellett, hogy elsősorban az ázsiai piacra szánja kisautóját a Tata, már fejlesztik az európai piacra tervezett modellt. A 2011-ben európai Nano sokkal biztonságosabb, de emiatt háromszor olyan drága lesz.