Szinte értelmetlen autót épített a Gemballa. A Porsche Cayenne átalakításával született Tornado 750 GTS pont olyan mint fent leírtuk. A 4,8 literes, V8-as motor itt ugyanis nem 550, hanem 750 lóerős, no persze nem is gyári kivitelű. Ugyanakkor a nyomatéka egy 50-essel meghaladja az ezret.

Talán nem véletlen, hogy olyan külsőt rajzoltak az autónak, mintha szétvetné az erő. Azonban az új karosszériaelemek nem csak a látvány miatt készültek, aerodinamikai szerepük is van, s a legtöbbjüket szénszálas műanyagból formázták, vagyis sokkal könnyebbek.

Négyszemélyes az utastér

Négyszemélyes az utastér


Amin lehetett spórolt a Gemballa, így nagyjából tízszázaléknyit, vagyis 250 kilót sikerült lefaragni a kocsi tömegéből.

A négykerék-hajtással szerelt Tornado fél másodperccel veri a gyári modellt, azaz 4,3 másodperc alatt eléri a 100 km/órát. A 25 éves jubileumát ünneplő német cég nem adta meg a gépsárkány végsebességét, annyit azért elárulnak, 300 felett van, ami azért ütős.

Persze ehhez 70 milliméterrel lentebb ültetik a kasztnit és XXL-es féktárcsákkal vértezik fel a Porschét. Utóbbi nélkül is mehetne háromszázzal a Cayenne, legföljebb nem állna meg. Ahogy a 22 colos felnik sem csak mutatósak, de ezen elférnek a szükséges szélességű 335-ös abroncsok.

300 feletti tempóra képes

300 feletti tempóra képes


De képzeljék, lehet még ennél is durvább a gép! Az extralistán szerepel a hajtás átalakítása is, kérhető szimplán hátsókerék-hajtású Tornado is. Ezt én csak olyanoknak adnám el, akiknek a személyijébe az van bejegyezve: Walter Röhrl.

De sajnos pénz beszél, itt pedig nem kevésről van szó, a Gemballa Tornado 750 GTS 400 000 euróba, nagyjából 120 millió forintba kerül.