Hibrid modellekkel bővíti kínálatát a Hyundai, az autókra egy ideig még várni kell, 2012-ben kerülnek piacra. Hasonlóan a Toyota Priushoz, a koreai járművek is a hibrid technológia elvárásai szerint fejlesztett modellek lesznek, nem pedig a már létező modell módosított változatai.

Az autók párhuzamos hibrid technológiát használnak, azaz benzin- és villanymotorjuk külön-külön és együttesen is képes hajtani a járműveket. Egyik modell az elektromos hálózatból is tölthető lesz.

Utóbbi összességében sokkal környezetkímélőbb lehet, mint a hagyományos hibridek. CO2-kibocsátása jóval alacsonyabb lehet, ha akkumulátorait a javarészt nukleáris energiával táplált elektromos hálózatról töltik fel, de a szénerőműben előállított árammal is jobb lenne az autók hatásfoka.

Sonatából már jövőre lehet hibrid

Sonatából már jövőre lehet hibrid


A tervek szerint mindkét változat ugyanarra az alapra épül majd. 1,6-os, 152 lóerős benzinmotort társítanak 134 lovas villanymotorral, amelyekhez fokozatmentes sebességváltó kapcsolódik. Ezzel a kombinációval a Hyundai szerint 2,2 literes fogyasztás érhető el.

Persze ez ma még nem realitás, de a cél elérésében olyan elemek segíthetnek, mint a fejlesztés alatt álló – BMW által is próbálgatott – kipufogóhő-visszanyerő rendszer.

Nem ezek lesznek a Hyundai első hibrid járművei. A vállalat most vezette be az Avante kompakt hibrid szedánt a koreai piacon, amelynek villanymotorjához PB-gáz hajtású motor társul. Az Avante hibridet egy hibrid Sonata követi majd, a nagyméretű szedán elsődleges piaca az Egyesült Államok lesz, ahol 2010-ben debütál.