Az úgynevezett statikus bemutató intézménye a már rég megcsömörlött, pogácsapusztító, gyűjtögető életmódot folytató újságírók archetípusának vágy-, a hivatásuk iránt elkötelezett, csillogó szemű, kíváncsi, rendes autófanatikus zsurnaliszták rémálma. Szóval ez a bemutató egy rémálom volt.


Ott állt vagy három ragyogó, gyöngyházfehér hibridhajtású Honda, az egyetlen modell mifelénk, Európában, mely képes konkurenciát jelenteni a Priusnak – és nem vezethettük őket. Holnaptól már bejelentkezhetünk a tesztautóért, tehát  nem sokat kell aludni, amíg megtudjuk és elmondhatjuk olvasóinknak, milyen az Insight valójában – de azért jó lett volna, ha már most csaphatunk egy kört.

Ennek híján egyelőre annyit mondhatunk, hogy az Insight olcsóbb, mint akár a mostanság kifutó hibrid Toyota. Az olcsóbb, de azért gazdagon kistafírozott alapmodell picivel ötmillió forint alatt kapható, a fullos változat ára 5,6 millió.

Drága vagy olcsó?
Ötmillió forintért többféle kocsit választhatunk. Vehetünk például 1,6-os dízelmotorral és rengeteg extrával Kia Cee’d kombit 4918 000 forintért. A Honda Civic szedánt 1,6-os benzinmotorral 4, 84 millióért vihetnénk haza. A hatodik generációs Volkswagen Golf-ból egy 1,6-os benzinest  4,81 millióért árulnak,  de ha öt forintot hozzá teszünk az árba belefér az 1,6-os dízel Ford Focus C-Max is.


A 7,15 millióról induló Priushoz képest ez más kategóriát jelent. Minthogy a kocsi más kategóriába is tartozik. Egyrészt a hátsó ülésen a fejem belever a plafonba – a Priusban ilyesmit nem tapasztaltam. Másrészt az Insight hibridrendszerének összteljesítnménye 98 lóerő (a kifutó Prius 110, az új, a magyar piacra hamarosan megérkező harmadik generáció 134 lovas lesz).

Kisebb, szűkebb autó, mint az új Prius; azt a Toyota szereti Avensisekhez, urambocsá’ Passatokhoz mérni, míg az Insight inkább a Civic, a Corolla kategóriájában, a klasszikus kompakt autók között versenyez.

Videón is megcsodálható:

A Honda Insightról már mindent megtudtunk, mindent elmondtunk, mindent megmutattunk. Csak azt nem, milyen vezetni. De türelem, már ez is csak napok, hetek kérdése!

A lényegesen jobb képfelvételek az alábbi képre kattintva érhetőek el:

Magyarországon az új hibrid Honda 1