Nagyjából fél évvel azután, hogy tavaly ősszel bemutatkozott a Škoda Octavia hagyományos változatainak felújított változata, a cseh gyár elkészítette a különlegesebb variánsok frissítéseit is. Megújult az Octavia RS és Scout is. Míg a terepes modell csak kombiként, addig a sportos variáns a puttonyos mellett ötajtós kasztnival is kapható. A 2000 óta eladott hatvanezer RS 70 százaléka egyébként kombiként kelt el.

Külsőleg az RS és a Scout is hasonló, új elemeket kapott, azaz, új lámpák és lökhárítók varázsolják frissebbé a kocsit. Nem hiányoznak az új karosszériaszínek és felnik sem, az RS-re 18 colosak kerülnek. Érdekesség, hogy az RS tömege változattól függően 15-20 kilogrammal csökkent.

Látványos kiegészítőkkel és 4x4-el

Látványos kiegészítőkkel és 4×4-el


Jellegüknek megfelelően az RS különösen sportos, a Scout pedig terepjárós ütközőkkel gazdagodott, formailag mindkét modellen hasonlóak az első lámpák, ám az RS esetében adaptive xenon fényszórókat alkalmaznak. További fénytechnikai érdekesség az RS-nél, hogy míg a normál modelleknél a ködlámpák mellett alakítottak ki nappali menetjelző fényt, addig itt divatos LED-sor szolgálja ezt a célt.

Továbbra is kétféle motorral kerül forgalomba az Octavia RS, mind a benzines, mind a dízel 2,0 literes turbós. Előbbi 200 utóbbi 170 lóerős teljesítménnyel készül, kézi váltók mellett duplakuplungos automatával is elérhetők. Érdekessége, hogy a felújított Octaviák közül csak az RS-ben vehető meg a Volkswagen-csoport új közösnyomócsöves dízele, a többinél még PD TDI-t szerelnek be.

Common-rail dízel az Octaviánál csak az RS-ben

Common-rail dízel az Octaviánál csak az RS-ben


Bár a pontos részleteket egyelőre nem hozta nyilvánosságra a Škoda, közleményük szerint az Octavia RS jobban gyorsul és nagyobb végsebességre képes, mint elődje. Az azonban biztos, hogy nem lett iszákos a járgány, a benzines állítólag 7,5, a dízel 5,7 liter üzemanyaggal beéri száz kilométerenként.

Miközben az RS elsőkerék-, a Scout összkerékhajtással készül. A negyedik generációs Haldex kuplung alkalmazásával már akár a nyomaték 85 százalékát is képes egyetlen kerékhez juttatni. A Scout 160 lóerős 1,8-as turbós benzines illetve 140 lóerős dízellel készül, amelyekhez hatfokozatú manuális váltó társul.

A járművek utasterét már nem kell bemutatnunk, hiszen az RS és a Scout modellek belsejét a normál típusok  felújításával együtt lecserélték. Vagyis fél évig átmeneti modellként új belsővel, régebbi külsővel készültek.