Bár egyre többen használják, csökken a balesetek szám a hazai autópályákon. 2007-hez képest 15,1 százalékkal kevesebb, összesen 438 személyi sérüléses közúti közlekedési baleset történt tavaly a magyarországi gyorsforgalmi úthálózaton – derül ki a Központi Statisztikai Hivatal adataiból.

2008-ban 43 esetben halálos áldozata is volt autópályán történt eseteknek, ami csak hárommal kevesebb, mint egy évvel korábban, összességében azonban javult a statisztika, tekintve, a korábbi 881-gyel szemben tavaly 749-en sérültek meg. A sérültek között 284 külföldi volt. Az M1, M3 és M5 esetében csökkent a sérülések száma, a többi gyorsforgalmi úton romlott a helyzet.

Ha a balesetek számát nézzük az M5-ös tűnhet a legbiztonságosabbnak, tekintve, hogy azon történt a legkevesebb, 86 ütközés, viszont ott volt a legtöbb, tízenkét esetben halálos áldozat is. Összesen 15-en haltak meg a dél felé futó autópályán.

Az M1-esen sérült meg a legtöbb külföldi


Ezzel szemben az M3-ason volt a legtöbb sérüléssel járó baleset, 128. Ezek között 11 halálost is feljegyeztek, amelyeknél 14-en vesztették életüket. Bár az M7-esen történt 103 baleset “csak” hat áldozatot követelt, a Balaton mellett futó úton szereztek a legtöbben, szám szerint, 51 súlyos sérülést. (M3 – 49 db, M5 – 44 db, M1 – 41 db)

Az utóbbi években javult az M0-s körgyűrű statisztikája, ám 2008-ban megfordult a tendencia, az egy évvel korábbihoz képest 24,5 százalékkal több 66 sérüléssel járó baleset történt a halálúton. Négyen vesztették életüket és 29-en súlyossan megsérültek a fenti ütközések során.

A fenti számok nem túl rózsásak, de csak töredéke a hazánkban történt több mint 19 ezer balesetnek, vagyis az autópályák továbbra is a biztonságosabb utak közé tartoznak. Persze nem sokkal jobb az arány, hiszen a gyorsforgalmi úthálózat nagyjából 1000 kilométeres, míg a több út 30-szor ennyit tesz ki.