Tegnap jóváhagyta a kormány az M0-s autóút déli, az M1-M5 autópályák közötti szektorának kibővítését. A cél, hogy az útszakasz biztonságosan használható legyen. Jelenleg ez az M0-s legforgalmasabb része, ám a közlekedési feltételek nem túl rózsásak.

A két közlekedősáv mellett nem alakítottak ki leállósávot, így műszaki hiba vagy baleset esetén gyakran dugó alakul ki, vagy teljesen megbénul az út forgalma. Korábban nem volt elválasztva egymástól a két forgalmi irány sem, ekkor kapta a halálút nevet, miután sok autós a záróvonal ellenére megfordult, ami gyakran tragédiához vezetett.

Az Európai Bizottság elé kerülő terv szerint a Biatorbágy és Gyál közötti szakaszon 2×3 sávos autópályát alakítanak ki, ehhez 20,4 km új út épül, a jelenlegi pálya mellett. Ezen túlmenően az 51. számú főút és az M5 autópálya között egy új 6 km-es nyomvonal épül, ez része lesz az új M0-snak, míg a jelenlegi útszakaszt főúttá minősítik.

Továbbá az új pályaszakaszhoz kapcsolódóan két új híd is épül, egy 770 méteres a Hárosi és egy 500 méteres a Soroksári Duna-ágon. Mint a többi magyar autópályán, az új M0-son is lesz majd elválasztó- és leállósáv is, hasonlítani fog az M0-s legújabb, a 4-es főút és az M3-as autópálya közötti részéhez.

A kabinet a 120 milliárd forintos projekthez 85 százalékos uniós forrást remél. A tervek szerint a fejlesztés 2012-ben készül el. Az új pálya elkészültével nem oldódnak a problémák, tekintve, hogy a jelenlegi út és hídja is felújításra szorulnak. Ezért amikor az új elkészül, hosszú időre arra terelik a forgalmat.