650 lóerős teljesítményével nem épp játékszer a Gumpert Apollo. A cégtulajdonos Robert Gumpert, az Audi Sport korábbi vezetője azonban még többet akar, ezért a soron következő Genfi Autószalonon bemutatja az Apollo Speedet.

Ebbe is az Audi 4,2 literes motorja kerül két turbóval megtámogatva, de immár 700 vagy 800 lóerős teljesítménnyel. A V8-as blokk nyomatéka ezzel párhuzamosan 875 illetve 900 Nm-re emelkedik. Mintha az eredeti 850 nem lett volna már elég!

Az Apollo normál változata 650 lóerős

Az Apollo normál változata 650 lóerős


Ha pilóta ügyesen rajtol a hátsókerék-hajtású Apollóval, az képes 3 másodperc után elhagyni a százas tempót. (650 LE) Ennél vannak jobb sprinterek, de 0-200-as mutatványt kevesen hozzák 8,9 másodperc alatt. Az Apollo végsebessége pedig meghaladja a 360 km/órát.

Pontos adatot nem ad meg a német gyártó, tekintve, hogy a csúcstempó függ a teljesítménytől, a választott áttételtől, az egyes országokra szabott kialakítástól és a vevő igényeitől. Minden egyes Apollo egyénre szabva, kézzel épül. Klímát vagy CD-játszót is csak külön kérésre szerelnek be, de minek is ilyen súlyfelesleg egy száguldásra épült járgányba. A levehtő kormánykerék, a versenyülések és a hatpontos biztonsági övek fontosabbak. 

Az utastér versenyautós

Az utastér versenyautós


A márciusban leleplezésre kerülő Speed módosított ruhába bújik. Egy centivel alacsonyabbra szabták a kasztnit, amelyet kéttónusú festéssel fújnak le a bemutatóra. Átalakították a padlólemezt, de egy állítható spoilerrel is felszerelik a gépet, amelyre még új hátsó lámpákat is szerelnek.

A mindössze 1200 kilogrammos Apollo nem olcsó mulatság, alapára 301 ezer euró (91 millió forint), de ha valaki a Speedet akarja megszerezni, még inkább a zsebébe kell, hogy nyúljon.