30 éves lett a Mercedes-Benz G-osztály, az autó, amely megnyerte Dakar-ralit, de szállította a pápát és 1979-es bemutatása óta több mint 200 ezer fogyott belőle.

A jeles alkalomra két különleges modellt dob piacra a Mercedes. A G-osztály Edition30-at, illetve az Edition30.Purt. A két típus teljesen eltérő vevőkörnek szól, de megmutatja, hogy miért is olyan sikeres a kocsi, készült belőle puritán terepjáró, utcai luxus- és katonai kivitel is.

Hasonlít a klasszikus modellre (a sárga az)

Hasonlít a klasszikus modellre (a sárga az)


Az Edition30.Pur az elsősorban a katonaság, az erdészek által használt G461 sorozaton alapul, motorja 3,0 literes dízel. Kinézete klasszikus, a G-osztály első modelljeit juttathatja eszünkbe, még a tükrei is teherautósak.

Az autót alapesetben acélfelnikkel és 16 colos terepgumikkal szerelik, alsó védőlemezekkel látják el, de a legtöbb luxustól mentesek, manuális klíma azért van. Az utastérbe – melyet strapabíró anyagokkal borítanak – négy különálló ülés kerül, a csomagtartó padlóját fával borítják be. A Purhoz kiegészítő fűtés is tartozik.

Emellett a kalandtúrákra való alkalmasságot növelve a fényszórók, a ködlámpák és az irányjelzők is kaphatnak védőrácsot, ahogy a sárvédő-szélesítések is rugalmas anyagból készülnek, míg a sok csomaghoz jól jön a tetőre szerelt csomagtartó, amihez létra is jár. Aki persze szeretné felcicomázni autóját, vehet hozzá alufelnit is. 

A luxusváltozatba V8-as motor kerül

A luxusváltozatba V8-as motor kerül


Egészen más képet mutat az Edition30, a legújabb G463-as sorozathoz tartozó modell. Majd 300 lóerős, 5,0 literes, V8-as motor kerül az orrába, amivel akár 190 km/órás sebességre is képes lehet. Kívül zongoralakk fekete fényezés, különleges keréktárcsák, belül pezsgőszínű bőrborítás és antracit színű fabetét teszi különlegessé az autót.

Persze ha ez is kevés, ott van a G55 AMG, az ugyan nem kap jubileumi logót, viszont 500 lóerős, s a sportkocsikat is képes megviccelni, tekintve, hogy 5,5 másodperc alatt gyorsul százra.