A Porsche négyajtós szedánját, a Panamerát testközelből először áprilisban, Sanghajban láthatja majd a nagyközönség. Az autó külsejéről és adatairól írtunk már többször is, de a beltér eddig elég titkos volt, csak egy-két nem hivatalos fotó akadt róla.

A gyártó most a belsőt is megmutatja, természetesen csalódásra nincs ok. Első pillantásra a legszembetűnőbb az egészen a hátsó ülésekig hátranyúló, és azokat elválasztó széles középkonzol. Az autóhoz 13 szín- és kárpitkombináció rendelhető, hétféle díszbetéttel, a választék a matt fától a szénszálas, sportos elemekig terjed.  

Az autóba négyzónás automata klíma, és a német Burmesterrel közösen fejlesztett, 16 hangszórós, 1000 wattos hangrendszer kerül. Az elöl ülőket front-, függöny- és térdlégzsák védi, opcionálisan pedig a hátul ülők részére is kérhető oldallégzsák.

A szedán S és 4S verziójában a csomagtartó 445, a Panamera Turbóban pedig 432 literes, de a kapacitás a hátsó ülések lehajtásával 1250 literre növelhető.

A belépőmodell, a hátsókerék-hajtású Panamera S 4,8 literes V8-asa 400 lóerőt présel majd ki magából, és 100 km/órára 5,4 másodperc alatt gyorsul, végsebessége pedig 283 km/óra lesz. Az összkerékhajtású 4S ugyanezt a motort kapja, de a 0-100-as vágtához már csak 5 másodperc kell neki. A csúcsverziót, a Panamera Turbót 500 lovas V8-assal szerelik, és az opcionális duplakuplungos hétsebességes váltóval 4,2 másodperc alatt futja a 0-100-at, és ha kell, 303 km/óráig meg sem áll.

A középkonzol választja el a hátsó üléseket

A középkonzol választja el a hátsó üléseket


A “mezei”, hatsebességes kézi váltóval szerelt Panamera S ára 94500 eurónál (28,2 millió Ft) kezdődik, a hétsebességes, duplakuplungos váltóval 98 ezer eurót (29,2 millió Ft) kérnek majd érte, a csúcsmodell, a Turbo viszont már 135 ezer eurót, azaz 40 millió forintot kóstál.

Az autó szeptember közepén jelenik meg az európai piacokon.