Nem volt érezhető hatással a gazdasági válság a BMW és a Mercedes-Benz sportmodelljeire. Mindkét cég kiemelkedően jól teljesített 2008-ban.

A BMW M GmbH 2008-ban összesen 24 186 autót értékesített, ami 50 százalékkal több mint egy évvel korábban. A BMW M kínálat jelenleg hét modellből áll, közülük is az M3 három változata fogyott legjobban, 18 000 kelt el belőlük.

A kupéból több fogy, mint a kabrióból vagy szedánból

A kupéból több fogy, mint a kabrióból vagy szedánból


Ehhez képest a többi modell kevésbé volt sikeres, az M5 szedán és kombi változatai 2465 vevőnek tetszettek meg, az M6-ból 2260-at vásároltak meg. Igazán exkluzív klub tagjainak mondhatják magukat a 2008-ban Z4 M-et vásárolók, hiszen Coupéból 739, a Roadsterből 699 kelt el.

Az M GmbH legnagyobb piaca 2008-ban is az Egyesült Államok volt, ahol több mint 10 ezer járművet értékesítettek, 70 százalékkal megfejelve a 2007-es eladásokat. Ehhez képest a második, a németországi flotta 2777 darabos volt.

Nemcsak az autók hoztak szépen a BMW konyhájára, de összességében több mint 150 ezer olyan jármű készült, amelyhez M csomagot rendeltek.

A kiegészítők is jól fogynak

A kiegészítők is jól fogynak


Mint minden másban a Mercedes-Benz ezen a téren sem maradt le bajor ellenfelétől. 2008-ban 24 200 AMG-modell került forgalomba, ami 19 százalékos növekedés a korábbi évvel összevetve. Mindez pedig a cég eddigi legsikeresebb évét eredményezte.  

Nem meglepően pont az M3 ellenfele a C 63 AMG fogyott leginkább, abból 8100 darab ment el. SL 63 AMG-re 3050 vevőt találtak, de a többi SL, ML, E-modellen alapuló AMG-gép is kelendő volt. Ebben az esetben is jól fogytak a sportos kiegészítők, az AMG ezen a piacon 73 százalékkal tudta növelni forgalmát.