A Carrera GT megszűnése óta a GT2-es jelenti a csúcsmodellt a Porsche kínálatában. Egyes hírek szerint a stuttgarti gyártó arra készül, hogy még gyorsabbá tegye a sportkocsit. Bár a GT2 a 911-es sorozatra épül, még ott is kilóg a sorból. Leginkább versenyzőknek ajánlható, hiszen a Turbo felspécizett motorját örökölte, amit nem 4×4, csupán hátsókerék-hajtással párosítottak. Vagyis igazi fenevad.

Ám a GT2 RS még erre is ráígér majd. Teljesítményét 530-ról 580 lóerőre növelik, miközben a vezetéshez szükségtelen elemek elhagyásával a jármű tömegét 150-200 kilogrammal faragják le. Az új immár közvetlen befecskendezéses boxermotorhoz alaphelyzetben manuális váltó kapcsolódik, de a cég új, duplakuplungos váltója is rendelhető lesz.

A Carrera GT 330-cal száguld

A Carrera GT 330-cal száguld


A cég reményei szerint a módosítások eredményeként megszülethet a valaha épült leggyorsabb utcai Porsche, amely még a GT-t is leveri. Gyorsulásban már most is jobb nála, hiszen 3,7 másodperces idő alatt ér százra, míg a GT 3,9 alatt, de végsebességben eggyel elmarad. Mindkét érték javul.

Olyan különleges elemek kerülnek az RS-re, mint a központicsavaros rögzítésű kerekek vagy az üvegek műanyaggal való helyettesítése, illetve a bukócső. Az új autót ugyanis elsősorban azoknak ajánlják, akik versenypályán élnék ki a GT2 tudását.

Nem ez lesz az egyetlen új RS a Porsche kínálatában, hiszen a Caymant is átalakítják.  

Walter Röhrl bemutatja a GT2-öt: