Jóváhagyta Budapest közlekedési rendszerének 2020-ig szóló fejlesztési tervét a Fővárosi Közgyűlés. A több ezer milliárd forintos programban körutak, hidak, utak, alagutak építése szerepel.

Ezen túlmenően meghosszabbítanák Káposztásmegyerig a 3-as metrót, de megvizsgálják a 2-es metró és a gödöllői HÉV összekötésének lehetőségét, illetve szintén a 2-es metró déli-pályaudvari végállomásának a Budagyöngyéig történő megnyújtását is. Az elképzelés szerint épülhetne egy észak-déli gyorsvasút, illetve 5-ös metró is.

Hagyó Miklós szocialista főpolgármester-helyettes elmondta fél év múlva tárgyalnak újra a tervről, akkor rögzítik majd a beruházások ütemezését és a források előteremtésének módját.

A Fidesz frakciója nem támogatta az elképzelést, mert az álláspontjuk szerint több megvalósíthatatlan elemet is tartalmaz. Tarlós István, a frakció vezetője sajnálatosnak tartotta, hogy érdemi egyeztetés nélkül egy véglegesnek tűnő előterjesztés került eléjük.

Szerinte ebben annak is lehet szerepe, hogy a 4-es metró EU-támogatása érdekében Budapestnek bizonyítania kell, hogy van egy hosszú távú közlekedésfejlesztési koncepciója, ami papíron megfelel az EU-előírásoknak.