Durva gépet faragott az amúgy sem hétköznapi Lotus Exige-ből a UK Garage. Az olasz cég V8-as motorral ajánlja a brit sportkocsit. Az Extrema néven futó modellnek csak alapjaiban van köze az eredeti járműhöz.

Kiszélesítették és megnyújtották az alumíniumvázat, a tengelytávolság például 20 centimétert nőtt. Látványra azonban valóban egy Exige-ről van szó. A méretnövekedésre azért volt szükség, mert így sikerült helyet csinálni a hosszában beépített V8-as motoroknak.

A UK Garage többféle motort is kínál, amelyek a General Motors termékei. A leggyengébb 400, de van 500 és 520 lóerős blokk is. Aki azonban igazán extrém élményre vágyik, az kérheti a Corvette ZR1 közel 650 lóerős, kompresszoros motorját is.

Kevesebb, mint egy tonnás

Kevesebb, mint egy tonnás


Ebben az összeállításban 2,8 másodperc telik el, míg az Extrema eléri a 100 km/órát álló helyzetből. Ennél is megdöbbentőbb, hogy 7 másodperc alatt gyorsul 200-ra. Végsebessége 320 km/óra körül van. Mindez persze annak köszönhető, hogy még V8-as motorral is egy tonna alatt marad a gép tömege.

Ha nem jön be a nagy motor, kérhető 3,4 literes V8-as, amelynek bár kisebb teljesítménye, mint fenti rokonaié, de ezt alkalmazva ultrakönnyű kivitelben is rendelhető az Extrema, amely így nem nyom többet 750 kilónál. Ha meg a V8 nem tetszik, akkor a GM turbós V6-osa is rendelkezésre áll [300-350 LE].

Az átalakított Exige manuális vagy szekvenciális sebességváltóval készül, állítható futóművel, versenyfékkel és bukócsővel szerelik, de van automata tűzoltó berendezés is. Úgy hangzik akár egy versenyautó, nem? Pedig az autó a 66 ezer eurótól [20 millió forint] induló átalakítás után is használható az utcán is.