Azután, hogy a múlt héten a Detroiti Autószalonon megtartották az új Honda Insight világpremierjét, a hétvégén Valenciában bemutatkozott az európai változat is. Európa ugyanis nagyon fontos piaca lesz az új hibrid modellnek. “Azért választottunk ötajtós ferdehátú formát, mert azt akartuk, hogy az autó népszerű legyen Európában” – árulta el Yasunari Seki projektvezető.

Persze az ötajtós formára nemcsak ezért esett a választás, de aerodinamikailag is talán ez a legjobb a hagyományos kasztnik közül. Az autót 1,3 literes benzinmotor hajtja, amely fokozatmentes automata váltóhoz kapcsolódik. Viszont a takarékos üzem és az alacsony károsanyag-kibocsátás érdekében a hagyományos erőforrás mellett az autó mozgatásában az ún. IMA hibrid rendszer is közreműködik.


Ez természetesen egy villamos rendszert takar, vagyis a járműben akkumulátorok és villanymotor is dolgozik. A benzinmotor 88 lóerős, amihez 14-et tesz hozzá az elektromos, így az autó 12,6 másodperc alatt képes 100-ra gyorsulni, végsebessége pedig 186 km/óra. Vagyis az autó egy hagyományos 1,4-1,6 literes benzinmotoros jármű dinamikáját hozza.

Ezzel szemben a fogyasztása sokkal kedvezőbb. Az európai Insight modellek beérik átlagosan 4,4 liter üzemanyaggal, szén-dioxid-kibocsátásuk 101 g/km. Ez olyan megoldásoknak köszönhetően, mint a fékezéskor, lassításkor kárbevesző mozgási energia visszatáplálása. Ezekből az adatokból úgy tűnik az Insight kevesebb üzemanyaggal is beéri, mint az új Toyota Prius, amely 4,7 litert fogyaszt. De eldöntjük majd a vitát, ha mindkettőt teszteltük.


Persze az alacsony fogyasztás eléréséhez a sofőr is kell, akit az Insight vezetést segítő rendszere biztat gazdaságosabb közlekedésre.

Az Insighttal komoly terveket sző a Honda bemutatásával 500 000 darabra akarja növelni hibrideladásait a japán gyár. Ám nemcsak ezzel a hibriddel támad a Honda, de a CR-Z tanulmány nyomán illetve a Jazzből is készül alternatív hajtású változat.