Nem változott az internetezők autóvásárlási kedve a gazdasági válság hatására Magyarországon – derül ki az NRC Piackutató és a TNS közösen készített kutatásának adataiból. A zuhanó autópiaci hírek, a finanszírozási lehetőségek szűkülése úgy tűnik, nem érinti ezt a csoportot. 

2008 végén a netezők 11 százaléka tervezte (2 százalék biztosan, 9 százalék nagy valószínűséggel), hogy az elkövetkező fél évben személygépkocsit vásárol, ez az arány pedig megegyezik az egy évvel korábban mért értékkel.

A kocsivásárlást tervezők 59 százaléka azonban használt autót venne, csupán 10 százalékuk biztos benne, hogy új járművet vásárol. A többiek nem döntöttek erről a kérdésről.

A 10 ezer fő megkérdezésével végzett vizsgálat szerint a hazai internetezők több mint 2/3-ának háztartásában van személygépkocsi. 54 százalékuk otthonában egy, viszont 16 százaléknál több autó található. A személyautót használó netezők közel háromnegyede jár saját tulajdonú gépkocsijával, csupán 5 százalékuk használ céges járművet.