Már egy ideje tudjuk, hogy új modellel bővül a Peugeot kínálata. A francia gyár lerántotta a leplet a 3008-ról, amely egy igazi crossover, azaz a különböző kategóriák tulajdonságait vegyíti. Úgy néz ki, akár egy szabadidő-autó, belül viszont az egyterűek praktikusságával ruházták fel, s mellé, a gyártó állítása szerint, személyautós vezethetőség párosul. Meglátjuk!

A 4,3 méter hosszú modell  – amely ugyanolyan akár tanulmány korában – a 308 padlólemezére épült, így a futóművet és a motorokat is onnan örökölte. Az ötszemélyes utastér mögött alaphelyzetben 432 literes csomagtér található, de bővíthető a hátsó, sőt az anyósülés ledöntésével is. Ezen felül a csomagtér aljában 120 liternyi pluszhelyet lehet nyerni, attól függően, hogy teljes méretű pótkerék, mankókerék, gumijavító készlet vagy hifierősítő van az autóban. A 3008 utasterében pedig 50 liternyi tárolótér kapott helyet.

Szép a középkonzol

Szép a középkonzol


Összesen négyféle motorral készül az autó. Dízelből 1,6 és 2,0 literes választható, előbbi 110, utóbbi 150 [163 LE ? automata] lóerős. Alaphelyzetben mindkettőt hatfokozatú manuális váltóval szerelik, felárért automata is elérhető.

A benzines palettát a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-osok alkotják. A szívó változat 120, a turbóval erősített 150 lóerős. Természetesen ez utóbbi a legsportosabb, 9,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 201 km/óra. A legtakarékosabb viszont az 1,6 HDi, mert az akár 4,9 literes fogyasztással is üzemelhet. Ősszel érkezik az 1m5 turbó Euro5-ös változata, amely nemcsak tisztább üzemű, de erősebb is [156 LE].

Ezekkel a motorokkal az autó csak szabadidő-autónak látszik, de nem az. Viszont 2011-től a 3008 lesz a PSA Peugeot Citroën-csoport első járműve HYbrid4-technikával. Ez nemcsak a fogyasztást és a CO2-emissziót szorítja le (kb. 35 százalékkal), hanem a hátsó kerekeket is hajtva összkerékhajtásúvá teszi az egyébként fronthajtású autót.

2011-re hibrid is lesz

2011-re hibrid is lesz


Ám addig sem kell másik autó után nézni, ha elhagynánk az aszfaltos utat. Rendelhető az ún. Grip Control-csomag. Ennek tartalma a 16 colos M+S (sár és hó) gumi és az első kerekek tapadását biztosító intelligens kipörgésgátló. A vezető egy gomb segítségével választhat ötféle beállítás közül: Standard, hó, Off Road (sár/murva/vizes fű), homok és kikapcsolt ESP.

A sportos vezetőknek ajánlható viszont a Dynamic Roll Control, a legerősebb dízel- és benzines változatoknál a hátsó futóműhöz kapcsolódó rendszer kanyarban csökkenti a karosszéria dőlését.

Ezen túlmenően olyan extrák teszik különlegessé a 3008-as, mint a head-up display, a követésitávolság-figyelő, az automatikus elektromos rögzítőfék, illetve a dombsegéd, amely megakadályozza az autó visszagurulását.

Videón a 3008: