Amellett, hogy kiállította az R8 V10-es motorral szerelt változatát, az Audi a Detroiti Autószalonon leleplezte a Sportback conceptet is. A tanulmányautó nem más, mint a várhatóan jövőre érkező A7 előzetese. Ennek megfelelően a jármű egy négyajtós kupé, amely a Mercedes CLS mellett, a Porsche Panamera és az Aston Martin Rapide modellekkel is versenyezhet.

A négyüléses [hátul is ketten ülnek] koncepció teljesen kiforrott képet mutat még a LED-es lámpái sem hivalkodóak. Könnyedén kerülhet át sorozatgyártásba az autó. Érdekes megnézni a hűtőmaszkot is, az ún. Singleframe már nem íves, hanem szögletes formát mutat, illetve hiányoznak a függőleges bordái is, ami szélesebbnek mutatja az autót. Várhatóan ilyen szerepel a jövő Audijain is.


Ahogy egy luxusautótól várható tekintélyes méretekkel bír az Audi új gépe is, 4,95 méter hosszú, amihez impozáns 1,93 méteres szélesség és mindössze 1,4 m-es magasság tartozik. A kupés tető a tanulmányautón üvegből készült, így még tágasabbá téve az utasteret. Igazi túraautóval van dolgunk, az utastér mögött 500 literes csomagtartót alakítottak ki a tervezők.

A motorháztető alatt 3,0 literes TDI lapul, a V6-os blokk az egyik legtisztább dízel a piacon, teljesíti az EU6-os emissziós normát is, amely csak 2014-től lép életbe Európában. A 225 lóerős motor fogyasztása is rendben van, hiszen 5,9 liter gázolajjal beéri átlagosan. Ebben szerepe van a motort szükségtelen üzem esetén automatikusan leállító Start&Stop-rendszernek is.


Az erővel sincs gond, hiszen az 1,8 tonnás jármű képes kevesebb mint 7 másodperc alatt elérni a 100 km/órás sebességet álló helyből, de akár 245 km/órával is száguldhat. Az erőátvitelben a német gyártó hétfokozatú duplakuplungos váltója szerepel, természetesen összkerékhajtással párosítva.

A lassítást a 21 colos felnik mögött lapuló karbon-kerámia féktárcsákra bízták, a futómű légrugós, a lengéscsillapítói pedig alkalmazkodnak az út és menetviszonyokhoz. Az Audi most először alkalmazott elektromos szervokormányt hosszában beépített motorral párosítva, vagyis magyarul, az eddig csak az A3-asban szereplő technológia készen áll arra, hogy a nagyobb modellekben is bevessék, így azok is képesek maguk beállni a kiválasztott parkolóhelyekre.

Videón a Sportback concept: