Ahogy már írtuk, az elmúlt két nap a mezőnyt alaposan szétszóró szakaszai után a Dakar 2009 mai, hetedik szakaszát a szervezők lerövidítették, hogy ezzel is segítsék a versenyzők magukra találását. A kamionosok versenyét mára lefújták, ők legközelebb már csak vasárnap fognak élesben vezetni.

A mai, homokdűnéktől a 3000 méter feletti magasságig mindenféle terepet felvonultató, az argentínai Mendozától a

Gordon is belehúzott

Gordon is belehúzott


chilei Velparaisóig tartó összesen 816 kilométeres szakaszon a motorosok és az autósok is csak 178 kilométeren versenyeztek az eredeti 243 helyett.

Bár a tegnapi győzelme után Cyril Despres elsőként rajtolt ma a motorosok közül, az összetettben uralkodó Marc Coma féltávnál már az élre állt, majd őt is megelőzte a hazai Francisco Lopez. Az eredmény a célig nem változott, tehát Lopez-Coma-Despres az első három sorrendje. A magyar Dési János az 53. helyen futott be.

Nagyon rosszul alakul a Mitsubishi számára a 2009-es Dakar, az ezredforduló óta legyőzhetetlen gyártó új Lancere már az elején sem muzsikált valami jól, de még kínosabb a sok kiesés. A japán Masuoka már az elején búcsúzott, majd tegnap Luc Alphand adta fel, ma pedig a címvédő Stéphane Peterhanselt érte utol a végzett. Autója előbb kigyulladt, később pedig a motor adta meg magát. A japán gyártó autói közül már csak egy Joan Nani Romáé van versenyben, a 4. helyen áll 29 perc hátránnyal.

Palikék csak a képen a lejtőn

Palikék csak a képen a lejtőn


Mivel a tegnapi önkényes útvonalmódosítása miatt mára a BMW-s Nasszer Al-Attiyahot kizárták, így komoly riválisok híján természetesen a volkswageneseké volt a terep. A legjobb Carlos Sainz lett, mögötte pedig Mark Miller futott be a célba. Ez volt a spanyol ralivilágbajnok 3. szakaszgyőzelme az idei Dakaron, amivel az összetettben is átvette a vezetést.

A VW teljes sikerét az amerikai fenegyerek, a Hummerrel versenyző Robby Gordon “rontotta el”. Az összetettben azonban tarol a német márka, az első három hely az övék, Sainzot és a dél-afrikai de Villiers-t hihetetlen, kilenc másodperces különbség választja el, miközben több mint 4000 kilómétert autóztak már.

A magyarok közül Palikék viszik a fáklyát, az ezüst Nissan egy órával az élmezőny után a 25. helyen futott be, amivel az összetettben továbbra is az igen előkelő 12. helyen állnak. A Szalay-Bunkoczi párost az 59-ként, míg a Liszi-Fenesi duót a 60. helyen regisztrálták.

Az összetett állása

Motorosok

1. Coma (KTM) 26:23:47
2. Street (KTM) + 51:22 p
3. Fretigné (Yamaha) +53:31 p

35. Dési (KTM) + 6:40:34

Autósok

1. Sainz-Perin (Volkswagen) 23:42:40
2. de Villiers-von Zitzewitz (Volkswagen) + 00:09 p
3. Miller-Pitchford (Volkswagen) + 13:53 p

12. Palik-Darázsi (Nissan) + 6:10:48

50. Szalay-Bunkoczi (Opel) + 30:00:18

53. Liszi-Fenesi (Mitsubishi) + 31:55:32