Még tavaly decemberben tűntek fel az első kiszivárgott gyári képek az új Mercedes-Benz E-osztályról, most azonban már minden nyilvános. No, nem a gyár adta ki, hanem ismét valamilyen nem hivatalos úton került ki.

A prospektusból kiderül, hogy az autó 4,868 méter hosszú, miközben a tengelytávolsága 2,87 méter, mindkettő kismértékben nőtt. Eleinte hat dízel és hat benzines változatban lesz elérhető az új középkategóriás Mercedes. Amellett, hogy alapvetően hátsókerék-hajtású az autó, mindkét motorvariáció elérhető összkerékhajtással is.

Szögletesebb formák az utastérben

Szögletesebb formák az utastérben


A váltók tekintetében az automatákra helyezi a hangsúlyt a német gyár, hat változat csak azzal választható, ám a többihez is rendelhető felárért. Érdekesség, hogy a váltókar nem a hagyományos helyen keresendő, az felkerült a kormány mögé jobb oldalra.

Háromféle motorra épül a benzines paletta. Az alapmodellbe 1,8-as négyhengeres benzinmotor kerül 184 lóerős teljesítménnyel, de a blokk erősebb 204 lóerős változata is rendelkezésre áll. Ezen túlmenően egy 3,5 literes hathengeres [272 és 292 LE] illetve egy 5,5-es V8-as motor [388 LE] is szerepel a listán. Utóbbiak válaszhatók 4Matic-hajtással is.  

Az E500-ra keresztelt 1880 kilós gép nem is megy rosszul, miután képes 5,2 másodperc alatt 100-ra gyorsítani, végsebességét pedig csak az elektronika határolja be 250 km/óránál.

Egyelőre az E500 a csúcs

Egyelőre az E500 a csúcs


Mindössze két blokkból állították össze a hattagú dízelkínálatot a stuttgarti szakemberek. A 2,2-es motor háromféle, 136, 170 és 204 lóerős teljesítménnyel vásárolható meg. Aki a fogyasztásra hajt, annak a leggyengébb variáns a nyerő, az beéri 5,3 liter gázolajjal átlagosan. Kisebb testvéréhez hasonlóan a 3,0 literes V6-osnak is van 210, 224 és 231 lóerős változata, mindhárom maximális nyomatéka 540 Nm.

Avantgarde- és Elegance-kivitelekben készül az új Mercedes E-osztály, de rendelhető Exclusive- és AMG-csomag is hozzá. Viszonylag könnyű megkülönböztetni a két alapváltozatot ugyanis az Elegance-on látható oldalanként két kerek ködlámpa helyét az Avantgarde-on egy L-t formázó LED-es egység veszi át, a bi-xenonfényszórók alatt.

Ahogy kívül, úgy az utastérben is a sportosabb vevőket veszi célba is az Avantgarde, ebben az esetben az Elegance-nál alkalmazott fabetétek helyett alumíniumot alkalmaznak. Az Exclusive-csomagban a hagyományosabb anyagok helyett nappa-bőrt és Alcantarát használnak. Az AMG -csomag nemcsak egyedi spoilereket és felnit takar, de sportüléseket és új belső hangulatot is.

Az új Mercedes-Benz E-osztályt várhatóan a március elején a Genfi Autószalonon leplezik le.

A technikai adatok nagyításához kattintson a képekre!

Már nem titkos az új Merci 1

Már nem titkos az új Merci 2