Tovább bővül a Bentley Continental sorozat sportosabb változatainak sora. A kupé és a négyajtós kivitelek után 2009-től a kabrió is kapható sportosabb, Speed-kialakításban.

A 6,0 literes duplaturbós blokk teljesítményét 610 lóerő növelték a normál GTC-k 560 lovas teljesítményéhez képest. Emellett a V12-es blokk nyomatékából is jóval több jut, miután 650 helyett már 750 newtonméter vethető be. Ezzel pedig a valaha készült legerősebb Bentley kabrió született meg.

560 helyett 610 lóerős

560 helyett 610 lóerős


Így persze nem is meglepő, hogy az üresen 2485 kilós autó piszkosul jól megy. Négykerék-hajtásának is köszönhetően 4,8 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órás sebességet, a végsebessége pedig 300 felett van. Egészen vicces, hogy a gyár nemcsak zárt, de nyitott állapotban is megadja a Continental GTC Speed végsebességét, előbbi esetben 322, utóbbiban 314 km/órával lehet száguldozni.

Természetesen a lényeg a nagyobb erőn és jobb dinamizmuson van, de Speed modell többet nyújt ennél. Például semelyik másik sorozatgyártású autón nincsenek ennél nagyobb féktárcsák. Elöl 420 milliméteres karbon-kerámia tárcsák lassítják az autót. A jobb kanyarodási képesség érdekében feszesebbre állították a légrugós futóművet, miközben elöl 10, hátul 15 milliméterrel alacsonyabbra került a karosszéria.

Négy helyett háromküllős kormánnyal

Négy helyett háromküllős kormánnyal


Küllemében egyedi lökhárítójáról, sötétszínű hűtőrácsairól, egy kis hátsó szárnyról, új kipufogóvégeiről illetve 20 colos felnijeiről azonosítható a Speed modell. Az utasterében is módosított GTC Speed ára 42 millió forintnak megfelelő összeg Nagy-Britanniában.

A Speed modell megjelenésével egy időben a normál GTC-k is kisebb felújításon mentek keresztül, az új lökhárítók, színek és felnik megjelenése mellett fontosabb újdonság a továbbfejlesztett ESP, az áthangolt kormányzás és felfüggesztés, valamint az autó megállítására is képes távolságtartó tempomat alkalmazása.