Kötelező téli gumi?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2008.12.04. 08.00

Biztonsági okokra hivatkozva az MDF kötelezővé tenné a téli gumi használatát hazánkban is.

A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövő évtől a téli gumi használatának kötelezővé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idő beálltával fokozottan nő a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

Magyarországon jelenleg nem kötelező a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelő abroncsot fagyos időben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos – olvasható a kommünikében.

Az MDF tájékoztatásában kitért arra, hogy Európában nyolc országban, Szlovéniában, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Finnországban, Németországban, Svédországban és Norvégiában kötelező a téli gumi használata, de erős havazás idején Ausztriában és Szlovákiában is szigorúan ellenőrzik a téli abroncsok használatát.

Ausztriában például téli körülmények között (hó, jég, latyak) november 1. és április 15. között kötelező vagy a téli gumi használata mind a négy keréken vagy hólánc felszerelése a hajtott kerekekre. Hóláncot azonban csak ott használhat az autós, ahol az útfelület egybefüggően havas-jeges, tehát a lánc nem károsíthatja az aszfaltot. A szabály be nem tartását 35 eurós pénzbüntetéssel fenyegeti a jogalkotó, amennyiben másokat veszélyeztet, akkor az érintettet 5000 euróra is megbüntethetik. Négy évszakos gumi akkor minősül téli abroncsnak, ha M+S jelzés szerepel az oldalfalán. A radiál téli gumira minimum 4 mm profilmélység az előírás.

A Demokrata Fórum azt kezdeményezi, hogy 2009-től általános szabályként – hacsak az időjárás előbb nem indokolja – november 1. és március 15. között legyen kötelező a téli abroncs használata. Ugyanakkor az MDF kedvezményeket vezetne be a téli gumit használóknak például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjaiban.

Forrás: MTI

Kommentek

Spanyol Wunderwaffe, 300 lóerővel: SEAT Leon Cupra

A SEAT Leon frissítése most lett teljes, megérkezett a legerősebb, leggyorsabb modell, a Cupra is.

F1: Hamilton aggódik az előzések miatt

Lewis Hamilton bízik benne, hogy a mérnökök tévednek, és az új szabályok nem nehezítik meg az előzéseket.

F1: Pályán a Mercedes új autója

A Forma-1-es címvédő Mercedes AMG csütörtök délelőtt pályára küldte 2017-es modelljét, a W08-ast Silverstone-ban.

F1: Soha nem látott lépést tett előre a Mercedes

A riválisok számára rossz hír, hogy a Force India szerint akkora lépést tett előre a motorjával a Mercedes, mint még soha.

F1: Az első videó az új Mercedesről

Magyar idő szerint 13.10-kor kezdődik a Mercedes 2017-es autójának bemutatója, de a csapat már kitett egy videót a Twitterre.

Top 10: nyitható tetejű, de nem kabrió, mi az?

Az új MX-5 furcsa, elektromos mozgatású, se nem kabrió, se nem egészen targa teteje adta az ihletet, hogy összegyűjtsük a tíz – szerintünk – legizgalmasabb nem kabrió és nem CC tetőt az autótörténelemből.

Hamilton: A Forma-1 “szomorú”, “elavult”

A háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint a Forma-1-re nagyon ráfér a ráncfelvarrás, a megújulás, reméli, hogy az új tulajdonos tesz majd ennek érdekében.

Tudod, mikor mutatták be először ezeket az autókat?

Egy kimondottan nehéz kvíz következik, ami próbára teszi az autós tudásod.

Két hét múlva jön a kabrió Mercedes E-osztály

A kirakós utolsó darabja is a helyére kerül: a Mercedes-Benz a Genfi Autószalonon mutatja be az E-osztály kabrió kivitelét.

F1: Balhéval indulhat az új idény

A Force India technikai főnöke szerint a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon óvást nyújthat be a Ferrari a Mercedes és a Red Bull trükkös felfüggesztése miatt.

Nyolc parkolót foglalt el két furgon Győrben

A Kisalföld olvasója az egyik győri áruház parkolójában futott bele a két szokatlanul parkoló furgonba.

F1: Így közölte Rosberg a visszavonulást a főnökkel

A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff egy friss interjúban elmondta, hogyan tudta meg, hogy Nico Rosberg a visszavonulás mellett döntött.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.