Kötelező téli gumi?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2008.12.04. 08.00

Biztonsági okokra hivatkozva az MDF kötelezővé tenné a téli gumi használatát hazánkban is.

A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövő évtől a téli gumi használatának kötelezővé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idő beálltával fokozottan nő a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

Magyarországon jelenleg nem kötelező a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelő abroncsot fagyos időben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos – olvasható a kommünikében.

Az MDF tájékoztatásában kitért arra, hogy Európában nyolc országban, Szlovéniában, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Finnországban, Németországban, Svédországban és Norvégiában kötelező a téli gumi használata, de erős havazás idején Ausztriában és Szlovákiában is szigorúan ellenőrzik a téli abroncsok használatát.

Ausztriában például téli körülmények között (hó, jég, latyak) november 1. és április 15. között kötelező vagy a téli gumi használata mind a négy keréken vagy hólánc felszerelése a hajtott kerekekre. Hóláncot azonban csak ott használhat az autós, ahol az útfelület egybefüggően havas-jeges, tehát a lánc nem károsíthatja az aszfaltot. A szabály be nem tartását 35 eurós pénzbüntetéssel fenyegeti a jogalkotó, amennyiben másokat veszélyeztet, akkor az érintettet 5000 euróra is megbüntethetik. Négy évszakos gumi akkor minősül téli abroncsnak, ha M+S jelzés szerepel az oldalfalán. A radiál téli gumira minimum 4 mm profilmélység az előírás.

A Demokrata Fórum azt kezdeményezi, hogy 2009-től általános szabályként – hacsak az időjárás előbb nem indokolja – november 1. és március 15. között legyen kötelező a téli abroncs használata. Ugyanakkor az MDF kedvezményeket vezetne be a téli gumit használóknak például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjaiban.

Forrás: MTI

Kommentek

Óriási áresés jön a hazai benzinkutakon

Jelentősen csökken az üzemanyagok ára szombaton a jövedéki adó változása miatt.

Végre retteghetnek a magyar kilométeróra-csalók

Kétfordulós tárgyalásos eljárásban keres vállalkozót a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. egy olyan platform létrehozására, amely végigkíséri az autókat az újként történt eladástól a bontásig. Az adatokat bárki lekérdezheti majd.

Több millió veszélyes autót hív vissza a Toyota

Közel hárommillió autót hív vissza a Toyota a Takata légzsákok meghibásodásának kockázata miatt.

Tarlós tovább üti a köztereseket, újabb fejlemény

Tarlós István szerint az autósok bírságolását érintően nem működhetnek úgy a kerületi közterület-felügyelők, mint “a legrosszabb időkre emlékeztető önkéntes rendőrök”.

F1: Massa nem hiszi, hogy lelépne Alonso

Felipe Massa szerint igen valószínűtlen, hogy volt csapattársa annyira kiábránduljon, hogy a szezon közben elhagyja a McLaren-Hondát.

F1: Fél másodperc kéne a Red Bullnak

A Red Bull főnöke szerint nagyjából fél másodpercet kellene gyorsulniuk, hogy harcban lehessenek a Mercedesszel és a Ferrarival. A Renault Barcelonára, de főképp a Kanadai Nagydíjra készül fejlesztési lépcsővel.

Lehet, hogy eddig rosszul gyalogoltál

Simán lehet, hogy eddig rosszul használtad a zebrát.

F1: Minden expilóta paddockbelépőt kaphat

A Forma-1 új tulajdonosa minden korábbi F1-pilótát szívesen lát a paddockban, egyetlen feltétele lesz csak a belépő igénylésének.

Zöld energiára váltanak Európa több országában

A svéd Scania több európai országban teljesen megújuló energiára tér át a gyártás- és a szervizelés terén.

Top 10: Lakókocsik – fillérestől a 40 milliósig

A lakókocsik lehetnek ezerfélék. Kicsik, praktikusak, vagy éppen könnyűek, esetleg zsúfolva vannak extrákkal. Mutatunk pár különleges darabot.

F1: A Ferrari újra kölcsönadná a tartalékost

Olasz sajtóértesülés szerint a Ferrari a következő, kínai-bahreini dupla versenyhétvégére is a Sauber rendelkezésére bocsátotta a tartalékosát, Antonio Giovinazzit. Nem volt könnyű döntés.

F1: Ecclestone-t meghívták a Bahreini Nagydíjra

Az F1 januárban letett urát, Bernie Ecclestone-t az arab királyság koronahercege hívta meg a két hét múlva következő futamra.

A Wankel-motorral röfögő Ladáknál nincs érdekesebb orosz vas

Különc gépek életben tartói, áldás rátok! Nélkületek, elkötelezett őrültek nélkül, mi sem csodálhatnánk ezeket a gazdasági zsákutcának bizonyuló, korántsem hibátlan, de annál különlegesebb szerkezeteket.

F1: Nem tudni, mikor lesz versenyképes Honda-motor

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj megerősítette a téli tesztek tapasztalatait, miszerint továbbra is a Hondáé a legrosszabb F1-es motor, de egyelőre nem tudni, mikor kaphat jobban a McLaren a japánoktól.

Szomorú látvány: itt tárolja a VW a dízelbotrány miatt visszavett autókat

A 2015-ben kirobbant VW-dízelbotrány szinte az egész világot érintette, a német gyártó pedig kénytelen volt néhány helyen visszavásárolni a “csaló” autókat.

Félelmetes hajsza az autópályán

Ez a videó olyan, mintha a Need for Speedet néznénk, abban vannak hasonló csapatos száguldások.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.