Kötelező téli gumi?

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2008.12.04. 08.12

Biztonsági okokra hivatkozva az MDF kötelezővé tenné a téli gumi használatát hazánkban is.

A Magyar Demokrata Fórum (MDF) a jövő évtől a téli gumi használatának kötelezővé tételét sürgeti. A párt közleményben felhívja a figyelmet, hogy a hideg idő beálltával fokozottan nő a balesetveszély az utak lefagyása, csúszóssá válása miatt, ezért különösen veszélyes, ennek ellenére sokan továbbra is nyári gumiabronccsal közlekednek az utakon.

Magyarországon jelenleg nem kötelező a téli gumi használata, s csak az autótulajdonosoknak csak mintegy fele használ megfelelő abroncsot fagyos időben. Németországban ez az arány 60-70, Ausztriában pedig 95 százalékos – olvasható a kommünikében.

Az MDF tájékoztatásában kitért arra, hogy Európában nyolc országban, Szlovéniában, Litvániában, Lettországban, Észtországban, Finnországban, Németországban, Svédországban és Norvégiában kötelező a téli gumi használata, de erős havazás idején Ausztriában és Szlovákiában is szigorúan ellenőrzik a téli abroncsok használatát.

Ausztriában például téli körülmények között (hó, jég, latyak) november 1. és április 15. között kötelező vagy a téli gumi használata mind a négy keréken vagy hólánc felszerelése a hajtott kerekekre. Hóláncot azonban csak ott használhat az autós, ahol az útfelület egybefüggően havas-jeges, tehát a lánc nem károsíthatja az aszfaltot. A szabály be nem tartását 35 eurós pénzbüntetéssel fenyegeti a jogalkotó, amennyiben másokat veszélyeztet, akkor az érintettet 5000 euróra is megbüntethetik. Négy évszakos gumi akkor minősül téli abroncsnak, ha M+S jelzés szerepel az oldalfalán. A radiál téli gumira minimum 4 mm profilmélység az előírás.

A Demokrata Fórum azt kezdeményezi, hogy 2009-től általános szabályként – hacsak az időjárás előbb nem indokolja – november 1. és március 15. között legyen kötelező a téli abroncs használata. Ugyanakkor az MDF kedvezményeket vezetne be a téli gumit használóknak például a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás díjaiban.

Forrás: MTI

Kommentek

F1: Ricciardo Verstappentől tanul

Daniel Ricciardo nem szégyelli elismerni, hogy akár tini csapattársától is elles egyet s mást, ha ettől ő maga jobb versenyzővé válhat.

Magasnyomású mosóval kicsapni egy Peugeot belterét?

Egy ilyen manőver még japán autóval sem túl jó ötlet. Kivéve, ha kemény körülményekre felkészített, jól szigetelt, slaggal mosható kategóriába tartozó terepjáróról van szó.

Bárhogy erőlködik a dízel-benzin páros, a családi Tesla röhögve ver mindenkit

Be kell látni, négyszáz méteren, álló helyzetből eljött a belső égés bukása. A Tesla Model S P100D a végletekig tuningolt, őrült drága benzinpusztítókat is lazán veri.

Grandiózus gyorsulási verseny 12 sportautóval

A világ legnépszerűbb szupersportautóit sorakoztatták fel a rajvonalnál, hogy kiderüljön, melyikük a leggyorsabb.

Elektromos belépőmodell a McLarentől

Középre helyezett üléssel, tisztán elektromos hajtással dobott piacra új modellt a McLaren. A P1 formavilágát visszaadó típussal rendkívül korán szeretnék márkahívővé tenni a fogyasztókat.

Sportautómárkát vehet a Suzuki

Pénzügyi gondjai vannak a maláj Protonnak, a cégcsoporthoz tartozó Lotus értékesítése enyhíthet a problémákon. Többek között a Suzuki is képbe került a lehetőségek feltérképezése során.

Nem bújnak el többé a traffizó rendőrök

Az intézkedési kultúraváltás részeként – válaszolták kérdésünkre.

F1: Rosberget elsöpörte a szarvihar

Nico Rosberg kiposztolt egy képet a feleségével és a kislányával, nekiestek a kommentelők.

Amikor a Lada beállt a benzinkútra, megfagyott a levegő

Na, ilyet még nem láttál, de mi sem. Nem mondom, hogy nem zokogtunk tele egy zsepit, annyira röhögtünk.

F1: Button a 300. futamon is tanul

Jenson Button a hétvégi Maláj Nagydíjon 300. Forma-1-es versenyén indul. A 2009-es veterán a jubileum kapcsán tekint vissza a karrierjére.

Csak nekünk új: Ford Edge

Amerikában majdnem egy évtizede ismert a Ford Edge. Nemrég megkapta Európa is a márka legnagyobb szabadidőautóját