300 lóerő pluszban

Szerző: Horváth Zsolt levél küldés 
Dátum: 2008.12.01. 04.12

Kétéves elmélet után valóságban is bemutatkozott a 9ff átalakítása, amely majd 300 lóerővel toldja meg a Porsche GT teljesítményét.

Már 2006-ban beszámolt róla a 9ff, hogy dolgozik a Porsche Carrera GT komoly átiratán. A tuningcég az éppen zajló Esseni Tuningshow-n ki is állította a fenevadat. Lehet, hogy most találtak a tervhez megrendelőt?

Ez persze nem is csoda, hiszen 130 ezer euróra (34 millió Ft) mondták annó a teljes átalakítást. Ezért a vagyonért 300 lóerővel emelik meg az amúgy sem épp hétköznapi tudású V10-es blokk teljesítményét. Eredetileg az 5,7 literes szívómotor 612 lóerős, a 9ff gépében viszont már 900. Ez alapvetően a beszerelt két turbónak köszönhető, de több van itt ennél. Új a szívórendszer, a kipufogó, a katalizátor, a vezérműtengelyek, de módosítottak a motorvezérlő programon is.

34 millió az átalakítás

34 millió az átalakítás


Egyelőre nem közölte a cég, mit is tud a gép, de ha a gyári képes 3,9 alatt elérni a 100 km/órát, ez az idő a 300 lóerőnyi többlettel akár 3 másodpercre is csökkenthet. A végsebességet mi 350 km/órára saccolnánk.

A GTT 900 azonban nemcsak motorjában, de küllemében is más, mint a “normál” Carrera GT-k, és ez nem a matt fekete betétek miatt van így. Lecserélték ugyanis a korábban sebességre előbújó hátsó szárnyat, és helyébe egy nagyobb fix elem került. Az orr-részen is nő a leszorítóerő, miután egy pluszspoilert szereltek fel. Az összhatást a központi rögzítésű 19 colos felnik teszik teljessé.

Kommentek

F1: A Mercedesnél nem örültek Hamilton árulkodásának

Lewis Hamilton a csapat háta mögött panaszkodott a versenyigazgatónak a Hungaroringen, de most az új intézkedésnek sem örül.

F1: Kemény lesz a Red Bull-Ferrari-csata

A Red Bull pilótái úgy vélik, szombaton igen szoros lesz a verseny a Ferrarival az időmérőn.

F1: Hamiltont visszafogta a Mercedes

A Mercedesnél arra utalnak, hogy Lewis Hamilton hockenheimi “lassúsága” a szándékosan mérsékeltebb programnak köszönhető. A büntetéstől akarják megvédeni az angolt.

F1: Button megjárta a kórházat, nincs baja

A Német Nagydíj második szabadedzésén szemirritációra panaszkodó Jenson Buttont már ki is engedték a kórházból.

F1: Rosberg az élen, Hamiltonnak nem megy

Nico Rosberg a Német Nagydíj második szabadedzésén is jelentős előnnyel verte csapattársát, Lewis Hamiltont, úgy tűnik, nagyon fekszik neki a hazai pálya.

Ki a gyorsabb – Az ember vagy a számítógép?

Méréseink azt mutatták, hogy nedves úton a mai ESP-rendszerek ellenében egy nagyon jó kezű profi sem képes számottevő előnyt kiautózni. A Hockenheimringen teszteltük a különbséget ember és gép között.

F1: Aktív fejvédőn gondolkodnak

A 2017-re leszavazott glória és a Red Bull-féle szélvédő melletti alternatívaként egy szükség esetén automatikusan nyíló fejvédőn is gondolkodnak az FIA-nál.

F1: Új sisakkal versenyez Vettel és Rosberg

A hazai versenyre a mezőny négy német pilótájából három új sisakfestéssel készült, mutatjuk, mit hordanak Hockenheimben.

Fél év alatt egymillió motor Győrből

Több mint egymillió motort és közel 64 000 autót gyártott 2016 első félévében az Audi Hungaria Győrben.

F1: Így ünnepelték Alonsót a garázsban

Fernando Alonso ma ünnepli 35. születésnapját, a McLaren egész komoly zsúrt hozott össze a spanyolnak a Német Nagydíj első szabadedzésére.

Gázbuszokkal csökkentik a szmogot Verne Gyula szülővárosában

Egyszerre, közel 100 darab gázüzemű autóbusz beszerzése talán még nem akkora világszenzáció. Az viszont igen, hogy mekkora emissziócsökkentést hajtanak ezzel végre.

F1: Leosztották a lapokat Hockenheimben?

A Forma-1-es Német Nagydíj első szabadedzésén a Mercedes hatalmas fölénnyel volt a leggyorsabb, Nico Rosberg az élen. Mögöttük szépen sorba rendeződött a mezőny.