A téli gumi nem hóabroncs, itt az ideje a nyári gumik télire cserélésének ? figyelmeztet a Ford. Magyarországon még mindig magas az úgynevezett “hóra reagáló vásárlók” aránya, akik az első hó lehullásáig várnak a vásárlással. Hazánkban a vásárlók többsége a téli gumiabroncsot a havas útviszonyokkal köti össze.

Ám a Magyarországra jellemző kontinentális éghajlati viszonyok mellett a téli gumiabroncs mindössze futásteljesítményének 10 százalékát teszi meg havas/jeges útfelületen, 90 százalékában 7 ?C alatti, hideg, száraz, nedves vagy latyakos útfelületen kerül felhasználásra, amit a gyártók figyelembe is vesznek a fejlesztése során.

A téli gumiabroncs használata a nyárinál jóval biztonságosabb közlekedést tesz lehetővé hideg, nedves útfelületen. A nyári gumiabroncs féktávolsága hideg, nedves útfelületen a téli kétszeresére, havas útfelületen a téli négyszeresére, hideg, jeges útfelületen pedig akár annak nyolcszorosára is nőhet. Ez pedig egy vészfékezésnél azt is jelentheti, hogy épp nem rohanunk bele a másik autóba.

Ajánlott tehát a csere, amit akár a márkaszervizekben is megtehetnek az autósok. A Ford úgy véli, a korábbi előítélet, miszerint a márkakereskedések drágábbak, nem helytálló. Ennek oka, hogy a teljes márkakereskedői hálózattal rendelkező autóimportőrök, így a Ford is a nagykereskedőkével megegyező mértékű kondíciókat tud kialkudni az abroncsgyártóktól. Ezért gyakran olcsóbbak, mint a hagyományos gumiabroncs-kereskedők.

Mindezeken túl fontos kiemelni, hogy a téli gumiabroncs nem csodafegyver, a téli útviszonyok közötti közlekedés még alkalmazásuk esetén is fokozott odafigyelést, körültekintést igényel, ajánlott lassabban hajtani.