Cseh és szlovák matricát itthonról

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2008.06.02. 14.10

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. ügyfélszolgálati irodáin május közepétől az osztrák mellett már cseh és szlovák autópálya-matricákat is lehet vásárolni.

Az ÁAK Zrt. azon dolgozik, hogy itthonról is elérhetőek legyenek a szomszéd országok autópálya-matricái, ahol a magyarországihoz hasonló útdíjfizetési rendszer működik. Az úthasználók május 20-tól az osztrák mellett már a cseh és a szlovák úthasználati jogosultságot is megvásárolhatják a társaság ügyfélszolgálati irodáin.

Csehországban jelenleg 633, míg Szlovákiában 334 km-es autópálya-hálózat várja az autósokat. Fontos tudnivaló, hogy ezekben az országokban a hazai rendszerrel ellentétben a vásárláskor nem kell megadni a jármű rendszámát, ellenben a matricát kötelező kiragasztani a szélvédőre.

A környező országok közül a felsoroltakon kívül még Romániában működik matricás rendszer, továbbá ez év második felétől Szlovénia is erre a díjfizetési módra tér át. Az ÁAK Zrt. rövid távú tervei között szerepel, hogy a két ország matricái is elérhetőek legyenek a társaság ügyfélszolgálati irodáin, ezért egyeztető tárgyalások kezdődtek mind a román, mind a szlovén féllel.

Cseh autópálya-matricák


Kategória Értékesítési ár
 “B”, havi, 3,5 tonnáig  3630 Ft
 “C”, 7 napos, 3,5 tonnáig  2420 Ft
 “F”, 7 napos, 3,5 tonnáig  8250 Ft


Szlovák autópálya-matricák


Kategória Értékesítési ár
 3,5 tonnáig, éves  9350 Ft
 3,5 tonnáig, havi  2550 Ft
 3,5 tonnáig, 7 napos  1275 Ft
 3,5-12 tonna között, pót  2210 Ft
 12 tonna felett pót  2550 Ft

Kommentek

F1: A Williams hibákat vár az újonctól

A Williamsnél fel vannak készülve rá, hogy a jövőre bemutatkozó 18 éves versenyzőjük, Lance Stroll bukdácsol majd a Forma-1-ben.

Szebb, jobb Daciák jönnek

Közepes erejű ráncfelvarráson esett át jó néhány Dacia-modell. A szokásos plasztikázáson kívül új motor és automatikus váltó is érkezett a frissítéssel.

Ennyivel lesz gyorsabb az F1 jövőre

Valtteri Bottas, a Williams pilótája szerint a 2017-es autókkal kettő-öt másodperccel javulhatnak a köridők az idei szezonhoz képest. Max Verstappen nagyobb fizikai megterhelést vár.

Elektromos LiAZ-t tesztelnek Moszkvában

Bár Oroszország hatalmas gázkészleten csücsül, egyre több elektromos autóbusz prototípusa nő ki a földből. A legújabbhoz a Siemens szállított eszközöket.

F1: A Merci hibázott, amikor rászólt Hamiltonra

Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke egy interjúban azt mondta, hogy rossz döntést hozott az alakulat, amikor a szezonzáró Abu-dzabi Nagydíjon gyorsításra kérte Lewis Hamiltont.

F1: Alonso nem megy a Mercedeshez

Fernando Alonso felfedezője, menedzsere, “második apja”, Flavio Briatore azt állítja, hogy a spanyol biztosan nem megy a Mercedeshez 2017-re, tiszteletben tartják a mclarenes szerződést.

Leszavazhatják a Forma-1 megvásárlását?

A Forma-1 új tulajdonosaként emlegetett Liberty Media akár még ki is hátrálhat az üzletből, csak januárban szavaznak róla, hogy végigvigyék-e a felvásárlást.

F1: A McLarennek jövőre sem lesz főszponzora

A McLaren új főnöke, Zak Brown 2018-ra célozza az új névadó szponzor megszerzését. Nem lesz könnyű.

Így kell móresre tanítani a pofátlan porschést

Egy újabb közlekedő, akinek drágább az ideje, mint a többi autósé. Rutinosan előzte a sort, de most nem jött ki a lépés, mehetett vissza a startvonalra.

F1: Tízmilliárdos bukás az Osztrák Nagydíj

A Red Bull több tízmillió eurót veszített már a két évvel ezelőtt feltámasztott Osztrák Nagydíjon. Meddig nyelik le a veszteséget?

Üdvözöl a pokol

Rájöttem a titokra: minél hosszabb egy Mercedes neve, annál nagyobb a móka; és az új E 63 neve bizony piszok hosszú. Portugáliában teszteltük minden idők legerősebb E-osztályát.

Videón, ahogy egy kismama szétveri férje autóját

Megtudta, hogy megcsalta a férje, gyermeke apukája, erre nem gyöngén bepöccent a leendő anyuka.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.