Az Ibiza és a Leon Ecomotive – utóbbit már próbáltuk is – után újabb, a hagyományosnál takarékosabb modellt mutatott be a SEAT. Ezúttal az Alhambrát dolgozták meg környezetkímélőbb működés érdekében a fejlesztők, átalakítva a sebességváltót és a motorvezérlést, valamint alacsony ellenállású 16 colos gumikat alkalmazva.


Bár a Volkswagen-csoportnál legtöbbször ilyen célra az 1,9-es TDI-t veszik elő, itt a 140 lóerős 2,0 literes turbódízel került a járműbe, amihez természetesen részecskeszűrő is dukál. Ezzel a hétszemélyes egyterű a kategóriája legkisebb szén-dioxid-kibocsátását produkálja, 159 gramm/kilométeres értékkel. Normál kivitelnél ez 175 gramm.

Bár a gyár hivatalosan nem közölte az Alhambra Ecomotive fogyasztását, körülbelül ki lehet számolni a CO2-kibocsátásból, így az autó átlagosan 6 liter dízel üzemanyagot éget el 100 kilométerenként. A szériában sportfutóművel szerelt jármű nem lett lomhább az átalakítások nyomán, sőt 0,3 másodperccel hamarabb, 11,9 másodperc alatt éri el a 100 km/órás jelzést a mutató gyorsításkor.